Search

Αισθητήρας ροής αέρα – MAF. Βλάβες και αιτίες

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα υπάρχουν αρκετοί αισθητήρες που λαμβάνουν δεδομένα κάθε στιγμή έτσι ώστε να τροποποιούν το μίγμα καυσίμου για την καλύτερη δυνατή καύση.

Τέτοιοι αισθητήρες είναι ο αισθητήρας λάμδα που λαμβάνει τα δεδομένα των καυσαερίων αλλά και ο αισθητήρας ροής αέρα ή αλλιώς MAF όπου μετράει τη ροή του αέρα προς τον κινητήρα.

Εάν το αυτοκίνητό σας αντιμετωπίζει κάποιο μηχανικό πρόβλημα ή μειωμένη απόδοση, τότε μπορεί κάποιος από αυτούς τους αισθητήρες να υπολειτουργεί και να χρειάζεται επισκευή ή αντικατάσταση.

Εδώ θα αναλύσουμε τι είναι ο αισθητήρας ροής αέρα καθώς και τα 7 συμπτώματα ενός αισθητήρα MAF που χρίζει άμεσης επισκευής ή αντικατάστασης.


Τι είναι ο αισθητήρας MAF ή αλλιώς αισθητήρας ροής μάζας αέρα

Ο αισθητήρας MAF μετράει τον αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα από το περιβάλλον. Ως γνωστόν, η καύση γίνεται με τον συνδυασμό οξυγόνου + καυσίμου – και τα 2 πρέπει να είναι στη σωστή αναλογία ώστε να έχουμε την αποδοτικότερη καύση.

Ανάλογα την ποσότητα του αέρα που εισέρχεται και μετράει ο αισθητήρας, αυτόματα ρυθμίζει και την ποσότητα του καυσίμου. Γι’αυτό το λόγο μια λανθασμένη μέτρηση του αέρα, θα έχει ως αποτέλεσμα φτωχό μίγμα λόγω λάθους αναλογίας βενζίνης.


6 συμπτώματα ενός χαλασμένου αισθητήρα ροής αέρα

Λαμπάκι check engine

Το κλασσικό και αγαπημένο λαμπάκι check engine! Ο εφιάλτης κάθε οδηγού που ανάβει για αρκετούς λόγους οπότε αν το δείτε αναμμένο, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι φταίει ο αισθητήρας maf.

Μπορεί να έχετε πρόβλημα με τον καταλύτη, μπορεί ένα βουλωμένο φίλτρο βενζίνης να δημιουργεί πρόβλημα και να ανάβει το λαμπάκι κινητήρα ή ακόμα και ένας προβληματικός αισθητήρας λάμδα.

Η καλύτερη λύση είναι πάντα η επίσκεψη σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο.

Πρόβλημα επιτάχυνσης

Εάν βλέπετε ότι το αυτοκίνητο έχει μειωμένη απόδοση και ιδιαίτερα δεν αποδίδει όταν επιταχύνετε, τότε αυτό σημαίνει πως υπάρχει ιδιαίτερα φτωχό μίγμα στον χώρο καύσης της μηχανής σας.

Μη σταθερό ρελαντί

Αν το ρελαντί δεν είναι σταθερό και οι στροφές ανεβοκατεβαίνουν, τότε υπάρχει πρόβλημα με το καύσιμο με τις περισσότερες πιθανότητες να είναι στο μίγμα καυσίμου λόγω λανθασμένων τιμών του αισθητήρα ροής αέρα.

Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου

Η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου μπορεί να συμβαίνει για αρκετούς λόγους. Όμως συνήθως αυτό γίνεται λόγω κακής αναλογίας του μίγματος καθώς οι αισθητήρες διαβάζουν λανθασμένες τιμές με αποτέλεσμα να δίνουν εντολή στην ECU του αυτοκινήτου για αυξημένο ψεκασμό καυσίμου απο τα μπεκ

Μαύρος καπνός από την εξάτμιση

Σε αντίθεση με τον λευκό καπνό, ο μαύρος καπνός υποδεικνύει μια λανθασμένη καύση και συνήθως μεγάλη ποσότητα άκαυστου καυσίμου.

Πέρα από πρόβλημα στον αισθητήρα MAF, ο μαύρος καπνός μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα και στον καταλύτη καθώς μεταφέρει πολύ μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου (άκαυστου) με αποτέλεσμα ο καταλύτης να σηκώνει υψηλές θερμοκρασίες για να μπορεί να αντιμετωπίσει και να φιλτράρει τα περίσσια καυσαέρια!

Δύσκολη εκκίνηση του κινητήρα

Αν η εκκίνηση του κινητήρα είναι δύσκολη και παρατηρείται κάποιον δισταγμό, τότε ίσως η ECUμονάδα να μη ζητάει το απαραίτητο καύσιμο λόγω λανθασμένων τιμών του αισθητήρα MAF. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα φτωχό μίγμα που δεν μπορεί να εκκινήσει τον κινητήρα σας που ειδικά στην αρχή ζητάει αρκετό μίγμα.

Αυτά είναι τα πιο συχνά συμπτώματα ενός χαλασμένου ή προβληματικού αισθητήρα ροής αέρα. Φυσικά, αν παρατηρήσετε κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα δε σημαίνει απαραίτητα ότι φταίει ο MAF καθώς αρκετά συμπτώματα είναι κοινά μεταξύ διαφορετικών αιτιών.


Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας



76 views0 comments