Η αλυσίδα χρονισμού παρόλο που δεν απαιτεί ιδιαίτερη συντήρηση, εάν χαλάσει και δεν το αντιληφθούμε άμεσα, μπορεί να καταστρέψει τον κινητήρα.
Η αιώνια κόντρα ανάμεσα σε αλυσίδα χρονισμού και ιμάντα καλά κρατεί. Η φήμη του άτρωτου εξαρτήματος που ακολουθεί την καδένα χρονισμού πολλές φορές μας κάνει να την διαγράψουμε από το μυαλό μας σαν κάτι σίγουρο πως δεν θα χαλάσει. Όταν όμως μας χτυπήσει την πόρτα, πρέπει να αναγνωρίσουμε τα πρώα σημάδια για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεων.
Η λειτουργία της αλυσίδα χρονισμούΤο αυτοκίνητο είναι σαν μία ορχήστρα στην οποία απαιτείται ο τέλειος συντονισμός από όλα τα μέλη της. Υπεύθυνος είναι φυσικά ο μαέστρος που δίνει τον ρυθμό και στην περίπτωση μας ονομάζεται αλυσίδα χρονισμού. Έτσι λοιπόν, για να έχουν ακριβή χρονισμό οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής του κινητήρα, η καδένα μεταδίδει την περιστροφική κίνηση του στροφαλοφόρου στον εκκεντροφόρο άξονα. Ο στροφαλοφόρος άξονας περιστρέφεται πάντα ακριβώς με τη διπλάσια ταχύτητα του εκκεντροφόρου άξονα, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι οι βαλβίδες του κινητήρα ανοίγουν και κλείνουν την κατάλληλη στιγμή.
Αλυσίδα χρονισμού εναντίον ιμάνταΗ ιστορία της αλυσίδας χρονισμού ξεκινά από το μακρινό 1910 και μεσουρανούσε μέχρι το 1980. Από εκείνη την χρονιά και έπειτα, τα ηνία ανέλαβε η πιο σύγχρονη οδοντωτή ζώνη από καουτσούκ ή πολυουρεθάνη, η οποία ουσιαστικά ήρθε για να φέρει εις πέρας ακριβώς την ίδια δουλειά αλλά με μικρότερο κόστος. Ένα εξάρτημα που βολεύει αρκετά τους μικρότερους κινητήρες καθώς καταλαμβάνει μικρότερο χώρο από μία αλυσίδα. Πλέον, με το 75% των αυτοκινήτων να επιλέγουν ιμάντα, η καδένα παραμένει πρώτη επιλογή των γρήγορων αυτοκινήτων, καθώς είναι σε θέση να αντέξει μεγαλύτερο φορτίο.
Συντήρηση της αλυσίδας χρονισμούΟι περισσότεροι κατασκευαστές δεν καθορίζουν συγκεκριμένα διαστήματα συντήρησης για μια αλυσίδα χρονισμού, σε αντίθεση με τον ιμάντα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η διάρκεια ζωής της εκτείνεται στο άπειρο. Η πιο απλή αλυσίδα της αγοράς συνήθως αλλάζεται στα 100.000χλμ. με τις πιο ανθεκτικές να αντέχουν μέχρι και 500.000χλμ. Η συντήρηση της ουσιαστικά είναι η σωστή λίπανση, για αυτό δεν πρέπει ποτέ να αφήνουμε τα λάδια του κινητήρα στο έλεος τους. Πώς προκαλείται φθορά; Η μακροχρόνια χρήση και η καταπόνηση της αλυσίδας χρονισμού όπως όλα τα μηχανικά μέρη είναι αναπόφευκτη. Κυρίως όμως πρώτα φθείρονται τα παρακείμενα σε αυτή εξαρτήματα όπως ο εντατήρας ο οποίος συνήθως αντικαθίσταται μεταξύ των 100.000 και 300.000χλμ. ανάλογα με το όχημα. Η αλήθεια είναι όμως πως από οικονομική άποψη σας συμφέρει να αλλάξετε ολόκληρο το σύστημα και όχι κάποια μέρη του, καθώς τα εργατικά είναι ίδια. Το μέσο κόστος για ένα πλήρες σετ αλλαγής κυμαίνεται από 200 και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 800 ευρώ.
. Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας.
Comments