top of page
Search
Azisis

Καθαρισμός κινητήρα: λειτουργεί και πόσο ασφαλές είναι

Πολλοί από εμάς έχουμε την απορία, πως γίνεται οι κινητήρες των αυτοκινήτων κάποιον φίλων, να είναι τόσο καθαροί. Και αν είναι τόσο καθαροί εξωτερικά μπορεί να γίνει και ο αντίστοιχος καθαρισμός κινητήρα και εσωτερικά ή ο καθαρισμός του κινητήρα γίνεται αποκλειστικά για λόγους εμφάνισης; Η απάντηση στη συγκεκριμένη ερώτηση είναι ναι, γίνεται και όχι δεν γίνεται μόνο για να δείχνει πιο καθαρός ο χώρος κάτω από το καπό.


Η βασική προϋπόθεση φυσικά είναι ο καθαρισμός του κινητήρα να γίνεται από κάποιον ειδικό ή αν γίνεται από τον ιδιοκτήτη να γίνεται ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα. Άλλο το εξωτερικό του αυτοκινήτου και άλλο ο κινητήρας. Ο χώρος κάτω από το καπό του κινητήρα έχει πάρα πολλά ευαίσθητα στην υγρασία και την πίεση ηλεκτρονικά τμήματα, οπότε απαιτείται μεγάλη προσοχή.


Ο καθαρισμός του κινητήρα μπορεί να γίνει σε όλα τα οχήματα, ανεξάρτητα από το καύσιμο τους, είτε καίνε βενζίνη, είτε πετρέλαιο, είτε αέριο ή το σύστημα τροφοδοσίας τους (injection, άμεσος ψεκασμό, καρμπιρατέρ) και σε όλους τους τύπους κινητήρων (εν σειρά, V, Wankel κ.λπ.).


Γιατί χρειάζεται ο εσωτερικός καθαρισμός του κινητήρα;

Για ποιο λόγο είναι απαραίτητος ο εσωτερικός καθαρισμός του κινητήρα; βασικά οι λόγοι είναι πολλοί και σημαντικοί. Ας τους εξετάσουμε λοιπόν με απλά λόγια. Οι επικαθίσεις που δημιουργούνται από τη λειτουργία του, ειδικά στα μπεκ ψεκασμού, αποτελούν την κυριότερη αιτία μείωσης της απόδοσης και αύξησης της κατανάλωσης καυσίμου. Ευτυχώς, ο καθαρισμός των συγκεκριμένων περιοχών είναι απλός όσο και η χρήση ενός καλού πρόσθετου καυσίμου πολλαπλών λειτουργιών. Οι επικαθίσεις αυτές καθαρίζονται με την πάροδο του χρόνου, ενώ απαιτείται περίπου το «κάψιμο δύο γεμάτων ρεζερβουάρ με καύσιμο.


Πέρα από τις επικαθίσεις στα τμήματα που διαχειρίζονται τα καύσιμα, θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη σας και τη λάσπη που δημιουργεί κατά τη χρήση του το λάδι στα σημεία που λιπαίνει. Κανένας «εσωτερικός καθαρισμός κινητήρα» δεν θα ήταν πλήρης, αν δεν λάμβανε υπόψη και το συγκεκριμένο θέμα. Η λάσπη λαδιού μπορεί να είναι επικίνδυνη για τον κινητήρα με διάφορους τρόπους (μείωση της αποτελεσματικότητας του λαδιού, διατήρηση της σωστής διάχυση της θερμότητας και μείωση του καθαρού όγκου του λαδιού. Η καλύτερη λύση είναι να αλλάζετε το λάδι στα κατάλληλα χρονικά διαστήματα για να αποτρέπετε το σχηματισμό ιλύος. Αν δεν τα καταφέρετε να μείνετε εντός προγράμματος τότε θα πρέπει είτε να κάνετε χρήση κάποιου ειδικού καθαριστικού, είτε να ζητήσετε από τους ειδικούς να κάνουν εσωτερικό καθαρισμό στον κινητήρα σας με υδρογόνο.


Εσωτερικός καθαρισμός κινητήρα

Ο εσωτερικός καθαρισμός του κινητήρα, θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από επαγγελματίες.


Υπάρχουν δυο τρόποι εσωτερικού καθαρισμού του κινητήρα.

  1. Καθαρισμός κινητήρα με υδρογόνο (Hydrocarbon καθαρισμός κινητήρα): Τον καθαρισμό αυτό, θα ακούσετε να τον ονομάζουν και «ξεκάπνισμα» και εφαρμόζεται σε όλους τους κινητήρες, ανεξάρτητα από το καύσιμο. Ουσιαστικά η συγκεκριμένη τεχνολογία, κάνει αποκλειστική χρήση νερού. Λόγο ηλεκτρόλυσης τα μόρια του νερού διαιρούνται στα στοιχεία που συνθέτουν το νερό, δηλαδή σε οξυγόνο και υδρογόνο, παράγοντας οξυυδρογόνο (αέριο HHO). Το οξυυδρογόνο παρέχεται στον κινητήρα από την βαλβίδα εισαγωγής του κινητήρα και φτάνοντας στους θαλάμους καύσης, αναμιγνύεται με τον αέρα και το καύσιμο. Μόλις αναφλεγεί το μείγμα, το οξυυδρογόνο παράγει κατά πολύ μεγαλύτερη θερμοκρασία από την κανονική θερμοκρασία καύσης και καίει τις επικαθίσεις άνθρακα, που μετατρέπονται σε αέρια που μέσω της εξάτμισης αποβάλλονται στην ατμόσφαιρα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, παρέχει ικανοποιητικά αποτελέσματα, δεν επιδρά αρνητικά στον κινητήρα και δεν απαιτεί το λύσιμο του κινητήρα. Επίσης είναι οικολογική μιας και δεν κάνει χρήση χημικών. Στα υπέρ της τεχνολογίας είναι ο καθαρμός των επικαθίσεων άνθρακα, η επιστροφή της απόδοσης του κινητήρα κοντά στην αρχική του, η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, η μείωση του θορύβου που παράγει ο κινητήρας, η μείωση των καυσαερίων και η αύξηση της ζωής του κινητήρα. Ο καθαρισμός του κινητήρα, μέσω πυρολιτικής καύσης υδρογόνου στους θαλάμους καύσης, προσφέρει και επιμέρους οφέλη, μιας και επεκτείνεται και στον υπερσυμπιεστή (τούρμπο), στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής του κινητήρα, στα ελατήρια των εμβόλων, στο φίλτρο DPF ή FAP, στον καταλύτη αλλά και σε ολόκληρο το σύστημα της εξάτμισης.

  2. Με τη χρήση πρόσθετων: Υπάρχουν στην αγορά, διάφορα προϊόντα για τον εσωτερικό καθαρισμό του κινητήρα, των οποίων η εφαρμογή γίνεται με διάφορους τρόπους. Υπάρχουν προϊόντα τα οποία εφαρμόζονται στο λάδι, προϊόντα σε αέρια μορφή που ψεκάζονται στην εισαγωγή αέρα, προϊόντα που εφαρμόζονται στο καύσιμο κ.λπ. Συνήθως ακούγονται διάφορα για την αποτελεσματικότητά τους ή την ασφάλειά τους, αλλά η εταιρείες διαβεβαιώνουν πως δεν προκαλούν προβλήματα ούτε στον κινητήρα ούτε στις φλάντζες και τα υπόλοιπα ελαστικά τμήματα του κινητήρα. Μια ακόμη διαφορά του χημικού καθαρισμού είναι πως υπάρχουν διαφορετικά προϊόντα καθαρισμού ανάλογα με το είδος του καυσίμου. Όλα όμως προσφέρουν ουσιαστικά καθαρισμό του συστήματος λίπανσης και καθαρισμό των επικαθίσεων στο εσωτερικό του κινητήρα. Όσων αφορά στους κινητήρες ντίζελ, η εφαρμογή τους παρέχει καθαρισμό των επιμολύνσεων, αφαίρεση των επικαθίσεων ρητινών και διευκόλυνση της κίνησης των μπεκ και των αντλιών. Παράλληλα παρέχουν λίπανση και προστατεύουν το σύστημα ψεκασμού ντίζελ στο ανώτερο τμήμα των κυλίνδρων. Στους κινητήρες βενζίνης, καθαρίσουν τις επικαθίσεις στο σύστημα παροχής καυσίμου από το ντεπόζιτο μέχρι και τους κυλίνδρους, παρέχοντας καθαρή καύση, μειώνοντας τα καυσαέρια και δίνουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής στον κινητήρα.

Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας.






13,264 views0 comments

Comments


bottom of page