Σε κινητήρες πετρελαίου Euro4 και Euro5, με φίλτρο σωματιδίων (το γνωστό DPF) συχνά παρατηρείται αύξηση της στάθμης του λαδιού στο κάρτερ, λόγω εισχώρησης σε αυτό, ποσοτήτων καυσίμου.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αναγέννησης του φίλτρου σωματιδίων σε έναν πετρελαιοκινητήρα, με εντολή του εγκεφάλου, ψεκάζονται στον κινητήρα, ποσότητες καυσίμου μεγαλύτερες του κανονικού. Η ποσότητα αυτή ψεκάζεται όταν οι βαλβίδες εξαγωγής είναι ανοικτές (μετά-ψεκασμός), με σκοπό την καύση του στο DPF, για να επιτευχθεί αύξηση της θερμοκρασίας και να καεί η τέφρα που είναι συγκεντρωμένη μέσα σε αυτό. Κάθε φορά που διενεργείται η διαδικασία αναγέννησης, μέρος του επιπλέον καυσίμου που ψεκάζεται, διαρρέει από τα ελατήρια του εμβόλου προς το κάρτερ. Για να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία, απαραίτητες προϋποθέσεις είναι να κινείται το αυτοκίνητο με ζεστό κινητήρα και με πάνω από 2.000 σ.α.λ., ενώ για να ολοκληρωθεί πρέπει αυτές να πληρούνται για τουλάχιστον 20 συνεχόμενα λεπτά.
Δεδομένου ότι σε κανονικές συνθήκες, η ανάγκη αναγέννησης του DPF δεν προκύπτει πολύ συχνά, οι ποσότητες καυσίμου που καταλήγουν στο κάρτερ δεν αποτελούν σημαντικό πρόβλημα. Το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο σε οχήματα που κινούνται στην πόλη, με μικρές ταχύτητες και για μικρές αποστάσεις. Σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα ξεκινά την αναγέννηση του DPF όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις, αλλά δεν την ολοκληρώνει, διότι δεν αρκεί ο χρόνος (σε λιγότερο από 20 λεπτά το όχημα σταματά ή ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί).
Όσο η ανάγκη αναγέννησης παραμένει, το σύστημα με κάθε ευκαιρία επιχειρεί να την καλύψει με επαναλαμβανόμενες αποτυχημένες προσπάθειες, επαναλαμβανόμενους μετά-ψεκασμούς. Έτσι, περισσότερο καύσιμο διαρρέει από τα ελατήρια και καταλήγει στο κάρτερ. Αυτό, εκτός από το αυτονόητο, δηλαδή κακή λίπανση του κινητήρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται, μπορεί να οδηγήσει επιπροσθέτως στη βίαιη καταστροφή του. Δεν είναι άλλωστε λίγες οι περιπτώσεις που έχει αναφερθεί ότι το «πετρελαιόλαδο» από το κάρτερ βρήκε έναν τρόπο να διαφύγει,
Αν η ποσότητα του καυσίμου στο κάρτερ ανέβει πολύ, και κάτω από ορισμένες συνθήκες, π.χ. κίνηση στην Eθνική Oδό με γρήγορο ρυθμό, οι αναθυμιάσεις από το κάρτερ μπορεί να περάσουν στην τουρμπίνα. Από εκεί περνούν στη συνέχεια στην εισαγωγή με αποτέλεσμα ο κινητήρας να μαρσάρει ανεξέλεγκτα, ακόμα και αν αφήσουμε το πεντάλ του γκαζιού. Αυτό συμβαίνει γιατί οι ντιζελοκινητήρες δεν έχουν πεταλούδα. Ακόμα όμως και αν κλείσουμε τον διακόπτη του κινητήρα και τα μπεκ σταματήσουν να ψεκάζουν, έρχεται καύσιμο από την εισαγωγή αρκετό για να κάνει τον κινητήρα να περάσει τα όρια των στροφών και να «χτυπήσει».
Ο κόφτης ενεργεί μειώνοντας τον χρόνο ψεκασμού ή κάνει υδραυλική συμπίεση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Τα παραπάνω ισχύουν για όλους τους πετρελαιοκινητήρες Euro4 και Euro5 με φίλτρο μικροσωματιδίων, όπου οι ψεκασμοί για την αναγέννησή τους γίνονται από τα κύρια μπεκ. Αντιθέτως, το πρόβλημα δεν υφίσταται σε κινητήρες όπου ένα ξεχωριστό μπεκ τοποθετημένο στην εξαγωγή, πραγματοποιεί τον «έξτρα ψεκασμό». Προσοχή λοιπόν στη στάθμη του λαδιού!
Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας
Comments