top of page
Search
Azisis

Πόσο συχνά αλλάζουμε βαλβολίνη;

Η αλλαγή βαλβολίνης -σε αντίθεση με την αλλαγή λαδιού κινητήρα- είναι απαραίτητη μόνο λίγες φορές κατά τη διάρκεια της ζωής του αυτοκινήτου. Αν ο κατασκευαστής δεν προβλέπει ένα σχετικό διάστημα, που είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση, η πρώτη αλλαγή θα πρέπει να γίνει μετά από περίπου 80.000 με 100.000 χιλιόμετρα ή μεταξύ 6 και 8 ετών. 


Εδώ, ωστόσο, η κατάσταση εξαρτάται επίσης κατά πολύ από το εκάστοτε μοντέλο, αλλά και το στιλ οδήγησης: ένα σπορτίφ οδηγικό στιλ θέτει μεγαλύτερες απαιτήσεις στο κιβώτιο, αυξάνει, λοιπόν, ανάλογα τη φθορά και έτσι κάνει τη βαλβολίνη να «γερνά» ταχύτερα. Το ίδιο ισχύει και για τις σύντομες διαδρομές, οι οποίες είναι πιο απαιτητικές με το σύστημα μετάδοσης εξαιτίας των πιο συχνών αλλαγών σχέσεων.  Ορισμένα κιβώτια ταχυτήτων μπορούν εύκολα να καλύψουν 120.000 χιλιόμετρα με την ίδια βαλβολίνη, ενώ, αντίθετα, άλλες βρωμίζουν εντελώς μετά από μόλις 60.000 χιλιόμετρα. Επομένως, πρέπει να παρακολουθείτε τη βαλβολίνη και, αν είναι απαραίτητο, να ρωτήσετε συγκεκριμένα για την κατάσταση της στο επόμενο service.


Γιατί, στο πλαίσιο της επιθεώρησης, το κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται ούτως ή άλλως για τη στεγανότητα και την ποσότητα πλήρωσης βαλβολίνης. Αν, μάλιστα, αισθάνεστε σημάδια κατά πολύ χρησιμοποιημένης βαλβολίνης, σας συνιστούμε να την αντικαταστήσετε γρήγορα. Σημαντικό: Μετά από μία επισκευή του κιβωτίου ταχυτήτων, η βαλβολίνη πρέπει πάντα να αλλάζεται ακόμα και μετά από περίπου 5.000 χιλιόμετρα. Επειδή η τριβή είναι μεγαλύτερη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και υπάρχουν πολλά υπολείμματα στη βαλβολίνη. Ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο.


Ποια είναι η διαφορά μεταξύ λαδιού κινητήρα και βαλβολίνης;  Σε αντίθεση με τη βαλβολίνη, το λάδι του κινητήρα εκτίθεται σε πολύ υψηλά θερμικά φορτία. Κατά συνέπεια, πρέπει να είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στη θερμότητα. Η βαλβολίνη, ωστόσο, είναι λιγότερο εκτεθειμένη σε υψηλές θερμοκρασίες. Η θερμοκρασία λειτουργίας της είναι συνήθως περίπου 80 βαθμοί Κελσίου.


Επιπλέον, η βαλβολίνη είναι πιο λεπτόρευστη και δε φθείρεται τόσο γρήγορα όσο το λάδι κινητήρα. Η βαλβολίνη ταξινομείται επίσης σε κατηγορίες SAE, αλλά έχει διαφορετικό ιξώδες σε σχέση με το λάδι κινητήρα. Για παράδειγμα, μια συνηθισμένη προδιαγραφή είναι η "75W90". Επιπλέον, οι βαλβολίνες ταξινομούνται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα σε επίπεδα απόδοσης, στις λεγόμενες κατηγορίες GL ("gear lubricant") 1-5. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα θα συναντήσετε μόνο τις κατηγορίες GL-4 και GL-5.  


Οι απαιτήσεις για βαλβολίνες σε αυτόματα συστήματα μετάδοσης είναι ακόμα υψηλότερες σε σχέση με αυτές στα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων. Σε τελική ανάλυση, η βαλβολίνη δεν πρέπει εδώ να λιπαίνει μόνο τα γρανάζια, αλλά και άλλα υδραυλικά εξαρτήματα για την αλλαγή σχέσεων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιούνται εδώ ειδικά υγρά, τα λεγόμενα και ATF ("Automatic Transmission Fluids"). Οι κατασκευαστές κιβωτίων ταχυτήτων καθορίζουν εδώ τις δικές τους προδιαγραφές. Γι αυτό, είναι ακόμα πιο σημαντικό να χρησιμοποιείτε μόνο λάδια εγκεκριμένα από τον κατασκευαστή. Διαφορετικά, διακινδυνεύετε σοβαρές ζημιές.


Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας



100 views0 comments

Comments


bottom of page