Στις κρύες συνθήκες, η απόδοσης της μπαταρίας πέφτει, ενώ παράλληλα ο κινητήρας εκκινείται με μεγαλύτερη δυσκολία. Αν συνδυάσουμε αυτά τα 2 δεδομένα, καταλαβαίνουμε πως αν η μπαταρία δεν είναι καλοσυντηρημένη, το χειμώνα μπορεί να μείνουμε ένα πρωί χωρίς αυτοκίνητο. Βλέπουμε πως μπορούμε να αποφύγουμε κάποιο τέτοιο ενδεχόμενο.
Σύμφωνα με τις στατιστικές της γερμανικής ADAC, η προβληματική μπαταρία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τα αίτια βλαβών των αυτοκινήτων. Ενώ η συνήθης διάρκεια ζωής της είναι 5 με 6 χρόνια, οι κρύες θερμοκρασίες το χειμώνα αποτελούν μεγάλο κίνδυνο για αυτή. Γιατί όμως γίνεται αυτό, και πώς μπορούμε να το αποφύγουμε; Γιατί οι μπαταρίες χαλάνε τόσο συχνά το Χειμώνα; Ο Χειμώνας αποτελεί μία ιδιαίτερη πρόκληση για τις μπαταρίες των αυτοκινήτων, αφού το κρύο τις κάνει να χάσουν την ισχύ τους. Σε θερμοκρασία -10°C, αυτές χάνουν περίπου το 1/3 της χωρητικότητάς τους. Στους -20°C, η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι ακριβώς η μισή. Εκτός αυτού, ο κινητήρας απαιτεί περισσότερη ενέργεια για να εκκινήσει σε κρύες θερμοκρασίες, αφού τα λάδια του είναι πολύ πυκνά. Στους -20°C, η κατανάλωση ισχύος του κινητήρα κατά την κρύα εκκίνηση διπλασιάζεται. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον τα κρύα μοτέρ «παίρνουν εμπρός» πιο δύσκολα σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός. Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο διανύει συχνά μικρές αποστάσεις, καραδοκεί και άλλος κίνδυνος: Αν η καθημερινή διαδρομή προς τη δουλειά σας είναι λίγα χιλιόμετρα, κατά τα οποία δουλεύει η αντίσταση του πίσω παρμπρίζ και τα θερμαινόμενα καθίσματα, το δυναμό δεν προλαβαίνει να φορτίσει επαρκώς τη μπαταρία, και η αποτυχία είναι προγραμματισμένη από πριν: Κάποια μέρα ο κινητήρας δεν θα μπορέσει να εκκινήσει. Τι μπορώ να κάνω για να συντηρήσω σωστά τη μπαταρία; Προκειμένου να διατηρηθεί η καλή κατάσταση της μπαταρίας σας και ο κύκλος ζωής να είναι μεγάλος, πρέπει να λάβετε μερικά μέτρα προστασίας. Το γεγονός πως οι σύγχρονες μπαταρίες κλειστού τύπου αναφέρουν πως είναι «maintenance free», δηλαδή πως δεν χρειάζονται συντήρηση, δεν σημαίνει πως τις τοποθετούμε στο αυτοκίνητο και ξενοιάζουμε. Αυτό που δεν χρειάζεται να κάνουμε με αυτές είναι να ελέγχουμε τα υγρά της μπαταρίας και να τα συμπληρώνουμε, αν αυτά έχουν μειωθεί. Κατά τα άλλα, προκειμένου να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια καλή λειτουργία της μπαταρίας, πρέπει να ακολουθήσουμε τα παρακάτω. Αποφύγετε τις σύντομες διαδρομές: Κάνετε όσο το δυνατόν λιγότερες, ή και καθόλου αν μπορείτε, σύντομες μετακινήσεις. Αν η αποφυγή τους δεν είναι δυνατή, ελέγξτε την τάση της μπαταρίας και συνδέστε την τακτικά σε ένα φορτιστή. Περιορίστε την χρήση εξαρτημάτων που καταναλώνουν πολύ ρεύμα: Αν δεν είναι αναγκαίο, μην χρησιμοποιείτε μεγάλους καταναλωτές ρεύματος στις προαναφερθείσες σύντομες μετακινήσεις, ή όταν ο κινητήρας είναι σβηστός. Λειτουργίες όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα ή οι θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν χρειάζονται. Αν είναι δυνατόν, αποφεύγετε τη σύνδεση gadgets στην πηγή εξόδου 12V. Διατηρείστε τη μπαταρία καθαρή: Ένα σημαντικό τμήμα της συντήρησης της μπαταρίας είναι η καθαριότητά της, αφού μέσω της υγροποιημένης βρωμιάς ρέουν ρεύματα διαρροής, τα οποία αποφορτίζουν αργά και σταδιακά τη μπαταρία μακροπρόθεσμα. Έτσι, πρέπει να ελέγχετε τακτικά πως οι επαφές και οι συνδέσεις είναι καθαρές. Ελέγξετε την τάση της μπαταρίας: Ιδανικά, το βολτάζ της μπαταρίας πρέπει να είναι πάνω από 12,6V. Αν πέσει κάτω από αυτό το νούμερο, ενδέχεται να προκληθεί ζημιά. Προκειμένου να αποφευχθεί αυτό, καλό είναι να κάνουμε συχνό έλεγχο στην τάση της μπαταρίας, και να την φορτίζουμε όταν αυτό είναι απαραίτητο. Παρεμπιπτόντως, ακόμα και μια αποσυνδεδεμένη μπαταρία εκφορτίζεται σταδιακά με τον καιρό, και για αυτό το λόγο πρέπει να ελέγχεται και αυτή. Κρατήστε τη μπαταρία ζεστή: Αν θέλετε να πάρετε ακόμα περισσότερα μέτρα προφύλαξης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα θερμικό κάλυμμα, το οποίο δεν θα επιτρέψει στη μπαταρία σας να αποκτήσει την χαμηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος. Σημαντικό: μετά το πέρασμα του Χειμώνα πρέπει να αφαιρέσετε αυτό το κάλυμμα, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος υπερθέρμανσης! Ποια είναι τα πρώτα σημάδια μίας αδύναμης μπαταρίας; Πριν «μείνετε» τελείως από μπαταρία, αυτή δείχνει κάποια προειδοποιητικά σημάδια κόπωσης. Καταρχάς, η μίζα γυρίζει πιο αργά και «κουρασμένα». Αν η δυσκολία είναι τόσο μεγάλη που το μοτέρ ίσα που καταφέρνει να εκκινήσει, τότε η ώρα της πλήρους βλάβης κοντοζυγώνει. Συμβουλή: Μπορείτε να ελέγξετε την τάση της μπαταρίας εμπειρικά, ακόμα και αν δεν έχετε το κατάλληλο όργανο. Με τον κινητήρα σβηστό και τα κλειδιά στη θέση της ανάφλεξης, ανάψτε τα φώτα του αυτοκινήτου. Αν μετά από λίγο χρόνο η φωτεινότητά τους μειωθεί αισθητά, σημαίνει πως η μπαταρία είναι «πεσμένη». Αυτό το τεστ γίνεται καλύτερα στο σκοτάδι. Παρόλα αυτά, μία αποφορτισμένη μπαταρία δεν σημαίνει αναγκαστικά πως χρήζει αλλαγής. Για την ώρα, απλά φορτίστε την. Αυτό μπορεί να γίνει κάνοντας μία μεγάλη διαδρομή, κατά προτίμηση για περισσότερα από 30 λεπτά και σε πορεία, χωρίς «σταμάτα-ξεκίνα», ή αλλιώς με κάποιον φορτιστή. Αν η μπαταρία δείξει συμπτώματα ξανά εκφόρτισης σύντομα, τότε θα πρέπει να ελεγχθεί. Για να μην δυσκολέψετε και άλλο το έργο της, όλα τα ηλεκτρικά εξαρτήματα όπως φώτα, ραδιόφωνο και κλιματισμός θα πρέπει να είναι σβηστά προτού εκκινήσετε το αυτοκίνητο.
Αν δεν «πάρει μπροστά» με την πρώτη απόπειρα, μην μιζάρετε συνεχόμενα για πάνω από 10 δευτερόλεπτα. Περιμένετε για τουλάχιστον μισό λεπτό και ξαναπροσπαθήστε.
Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας
Comments