top of page
Search

5 πράγματα που κάνουμε και χαλάμε το αυτοκίνητο

Πολλές φορές προκαλούμε μόνοι μας βλάβες στο αυτοκίνητο, εξαιτίας του τρόπου που οδηγούμε. Αναλύουμε 5 κακές συνήθειες που μπορεί να μας κοστίσουν ακριβά. Έχετε «πιάσει» τον εαυτό σας να κάνει κάτι από τα παρακάτω;


Πολλοί από εμάς έχουμε ορισμένες κακές συνήθειες στον τρόπο που οδηγούμε το αυτοκίνητό μας, με τις οποίες, άθελά μας, προκαλούμε ζημιές. Επειδή αυτές δεν γίνονται «μια και έξω» αλλά μακροπρόθεσμα, είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι βλάπτουμε το όχημά μας. Αν βρίσκεις τον εαυτό σου να κάνει κάτι από τα 5 παρακάτω, καλό θα ήταν να σταματήσεις πριν έρθει η ώρα να βάλεις το χέρι βαθιά στην τσέπη!

1) Οδηγείς και ξεκουράζεις το πόδι στο συμπλέκτη Τον συμπλέκτη τον πατάμε όταν έρθει η ώρα να αλλάξουμε ταχύτητα. Αν ακουμπάμε το πόδι μας στο αριστερό πεντάλ με σκοπό να το ξεκουράσουμε, ή για να είμαστε –χωρίς λόγο- σε ετοιμότητα, προξενούμε πρόωρη φθορά στο δίσκο, αφού ακόμα και η μικρότερη πίεση που ασκείται, προκαλεί επαφή των υλικών τριβής του συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να «τρώγονται» σιγά-σιγά. Κατά μέσο όρο το κόστος αλλαγής δίσκου-πλατό κυμαίνεται στα 300 ευρώ για ένα συμβατικό αυτοκίνητο, κρίμα δεν είναι να τα πληρώσεις χωρίς λόγο πριν την ώρα τους;

Αν κινούμαστε με διαρκώς πατημένο το φρένο, τα υλικά τριβής φθείρονται πιο σύντομα από το φυσιολογικό


2) Πατάς συνέχεια το φρένο σε κατηφόρα Συχνό λάθος, το οποίο από πίσω κρύβει μία λογική: Να μην αναπτύξεις ταχύτητα στην κατηφόρα, λόγω της βαρύτητας. Κρατώντας το φρένο πατημένο όμως, έστω και λίγο, αυξάνεται κατά πολύ η θερμοκρασία των δίσκων, των τακακιών και των υγρών φρένων, «ανάβουν» που λέμε. Έτσι τα υλικά τριβής φθείρονται πολύ πιο σύντομα, κάτι κακό για την τσέπη μας, όμως παράλληλα ελλοχεύει ο κίνδυνος να «μείνουμε» από φρένα πριν τελειώσει καν η κατηφόρα, αφού αυτά θα έχουν υπερθερμανθεί. Οδηγώντας με μία ταχύτητα «κάτω», αφήνουμε τον κινητήρα να φρενάρει μόνος του, το λεγόμενο engine braking, κρατώντας την ταχύτητα σταθερή. Αν θέλουμε να επιβραδύνουμε επιπλέον, μπορούμε να πατάμε πότε-πότε το φρένο με περισσότερη πίεση για λιγότερο χρόνο. Με αυτό τον τρόπο, το σύστημα πέδησης δεν υπερθερμαίνεται. 3) Βάζεις όπισθεν χωρίς να σταματήσεις εντελώς Αν επιλέγεις την όπισθεν χωρίς να έχει ακινητοποιηθεί πλήρως το αυτοκίνητο, καταστρέφεις το κιβώτιο ταχυτήτων. Επειδή το γρανάζι της όπισθεν είναι ξεχωριστό, χωρίς να διαθέτει συγχρονιζέ, η εμπλοκή του δεν γίνεται ομαλά, αφού ουσιαστικά τα γρανάζια «χτυπούν» το ένα επάνω στο άλλο. Για αυτό το λόγο ακούγεται και ο χαρακτηριστικός ήχος όταν επιλέγουμε την όπισθεν. Κάνοντάς το χωρίς να έχουμε σταματήσει πλήρως, φθείρουμε τα γρανάζια και τα συγχρονιζέ. Αν αυτό γίνεται συχνά, μειώνουμε κατά πολύ τη «ζωή» που έχει απομείνει στο σασμάν, αφού σε πολλές περιπτώσεις η επισκευή του είναι ασύμφορη.


4) Οδηγείς με άδειο ντεπόζιτο

Είναι αλήθεια πως το κόστος καυσίμων μας κάνει να μην θέλουμε να πλησιάσουμε στο πρατήριο. Όταν όμως οδηγούμε με το ρεζερβουάρ άδειο, προκαλούμε 2 προβλήματα. Πρώτον, υπερθερμαίνεται η αντλία βενζίνης, η οποία βρίσκεται στο ντεπόζιτο και πρέπει ουσιαστικά να ψύχεται από το καύσιμο που την περιβάλλει (για αυτό λέγεται «εμβαπτιζομένη»). Όταν αυτό δεν είναι επαρκές, η θερμοκρασία ανεβαίνει, και η αντλία μπορεί να χαλάσει. Εκτός αυτού, επειδή το καύσιμο μπορεί να περιέχει μικροσωματίδια και «σκουπίδια», αν το ρεζερβουάρ είναι σχεδόν άδειο, η αντλία μπορεί να τραβήξει τα πιο βαριά από αυτά, που έχουν κατακαθίσει στον πυθμένα. Αν γίνει αυτό, υπάρχει το ενδεχόμενο βλάβης σε οποιοδήποτε εξάρτημα του συστήματος καυσίμου, από την αντλία, μέχρι τα μπεκ, ακόμα και στον κινητήρα. Όταν ο δείκτης περάσει το 1/4, βάλε καύσιμα. Αφού αργά ή γρήγορα θα έβαζες, γιατί να κάνεις ζημιά; Γλυτώνεις και το άγχος μην ξεμείνεις στο δρόμο...

5) «Σημαδεύεις» τις λακκούβες και τα σαμαράκια Σύμφωνα με έρευνες, το 1/3 των ζημιών στο αυτοκίνητο προκαλούνται από πτώση σε λακκούβες. Τα ελαστικά, οι ζάντες, οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης μπορούν να αποκτήσουν σοβαρές, ή και ανεπανόρθωτες βλάβες εάν πέσουμε με μεγάλη ταχύτητα σε κάποιον «κρατήρα» του δρόμου. Στην καλύτερη περίπτωση θα χρειαστούμε σίγουρα ευθυγράμμιση. Βέβαια, πολλές φορές είναι δύσκολο, ακόμα και επικίνδυνο, να προσπαθήσουμε να αποφύγουμε κάποια λακκούβα, ειδικά αν κινούμαστε σε δρόμους-ναρκοπέδια. Αν είναι εφικτή και ασφαλής η αποφυγή τους, καλό είναι να το κάνουμε. Αντίστοιχα, όταν βλέπουμε σαμαράκια , πρέπει να μειώσουμε ταχύτητα και να τα περάσουμε όσο πιο ανώδυνα γίνεται, χωρίς βέβαια να προξενήσουμε ατύχημα με το όχημα που ακολουθεί πίσω. Συμβουλή: Ει δυνατόν, φρενάρετε πριν φτάσετε το σαμαράκι ή τη λακκούβα, καθώς κατά τη διάρκεια της πέδησης το βάρος μεταφέρεται μπροστά, αυξάνοντας το φορτίο που ασκείται στιγμιαία στον εμπρόσθιο άξονα από την ανωμαλία του δρόμου. Αν πέσουμε στη λακκούβα «φρεναριστοί», η πιθανότητα ζημιάς είναι μεγαλύτερη.

Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας



850 views0 comments

Comments


bottom of page