Search

Έλεγχος του συστήματος ανάφλεξης

Το σύστημα ανάφλεξης έχει την ευθύνη της εκκίνησης του κινητήρα. Τα βασικά του τμήματα αποτελούν η μπαταρία, ο διακόπτης της ανάφλεξης (διακόπτης μίζας), η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, οι πολλαπλασιαστές πηνία ανάφλεξης, τα καλώδια υψηλής τάσης (μπουζοκαλώδια) και τα μπουζί ή οι προθερμαντήρες. Για να αποτραπούν οι βλάβες του κινητήρα ή τα προβλήματα κατά την εκκίνησή του, καλό θα ήταν τα πιο πάνω τμήματα να περνούν από τακτικούς ελέγχους. Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα αναφερθούμε στις συχνότερες αιτίες δυσλειτουργιών και θα σας εξηγήσουμε την κατάλληλη διαδικασία αντιμετώπισής τους.

6 σημάδια δυσλειτουργίας του συστήματος ανάφλεξης

  1. Ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά. Συνήθως, το συγκεκριμένο πρόβλημα εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του χειμώνα, μιας και το λάδι του κινητήρα γίνεται πιο παχύ εξαιτίας του ψύχους και η μπαταρία αποφορτίζεται ταχύτερα. Αφού προσπαθήσετε μερικές φορές να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητο χωρίς επιτυχία, τα μπουζί ενδέχεται να πλημμυρίσουν με βενζίνη. Αν συμβεί αυτό θα πρέπει να τα αντικαταστήσετε.

  2. Μη σταθερό ρελαντί. Ενδέχεται να προκύψει από την ύπαρξη χαλασμένων καλωδίων υψηλής τάσης ή κάποιου βραχυκυκλώματος στην περιέλιξη του πολλαπλασιαστή. Όταν κάνετε χρήση φθαρμένης μπαταρίας, συνήθως επέρχεται μείωση του κύκλου ζωής των συγκεκριμένων τμημάτων.

  3. Ασταθής λειτουργία του κινητήρα κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης. Συνήθως, ευθύνεται το νερό που έχει περάσει στους πολλαπλασιαστές, τα μπουζί ή τα καλώδια υψηλής τάσης. Το συγκεκριμένο πρόβλημα ενδέχεται να εμφανιστεί, παραδείγματος χάρη, αφού πλυθεί υπό υψηλή πίεση ο χώρος του κινητήρα.

  4. Εμφάνιση σκασιμάτων από την πολλαπλή εισαγωγής ή τον σιγαστήρα της εξάτμισης. Προκύπτουν συνήθως εξαιτίας λανθασμένης ρύθμισης της ανάφλεξης, ως συνέπεια μη σωστής επισκευής. Ακόμη, η χρήση μπουζί με λανθασμένο βαθμό θερμότητας ενδέχεται να επιφέρει περίεργους ήχους.

  5. Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Τις περισσότερες φορές, προκύπτει λόγω κακής σύνδεσης των καλωδίων υψηλής τάσης ή λόγω ζημιών στη μόνωσή τους, που επιφέρει την αδυναμία ορθής λειτουργίας τους. Το αποτέλεσμα είναι η μη σταθερή παροχή ρεύματος.

  6. Βλάβες ηλεκτρικού εξοπλισμού. Εμφανίζεται σε περιπτώσεις όπως το σπάσιμο του διακόπτη της ανάφλεξης λόγω καμένων ηλεκτρικών επαφών. Επίσης, η συγκεκριμένη μονάδα ενδέχεται να χαλάσει λόγω μη προσεκτικής χρήσης ή ως συνέπεια απόπειρας κλοπής.


Ο λόγος για τον οποίο η αμέλεια των συγκεκριμένων δυσλειτουργιών εγκυμονεί

Η μη σωστή λειτουργία του συστήματος ανάφλεξης, απαιτεί να ληφθούν άμεσα μέτρα. Πέραν των προβλημάτων στην εκκίνηση του κινητήρα, θα εμφανιστεί απώλεια ισχύος και αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Ο κινητήρας θα ξεκινήσει να υπερθερμαίνεται συχνά, γεγονός το οποίο ενδέχεται να επιφέρει την ανάγκη ακριβής γενικής επισκευής του. Παράλληλα, η λειτουργία του κινητήρα θα γίνει τραχιά και θα αρχίσουν να ακούγονται περίεργοι ήχοι.

Συμπέρασμα

Ο κύκλος ζωής του κινητήρα βρίσκεται σε έμμεση εξάρτηση με την κατάσταση του συστήματος ανάφλεξης. Τηρήστε τις διαγνωστικές συστάσεις του AUTODOC, εντοπίστε και αντιμετωπίστε τα προβλήματα έγκαιρα και απολαύσετε αψεγάδιαστη λειτουργία από το αυτοκίνητό σας.



16 views0 comments