Search

Έχεις diesel; Τι πρέπει να προσέξεις για να γλυτώσεις τις ζημιές

Πήρες diesel για να «μην καίει», και καλά έκανες. Χρειάζεται όμως προσοχή σε μερικά σημεία. Αποφεύγοντας τα παρακάτω λάθη, θα γλυτώσεις από αρκετές ζημιές που

Τα diesel μοντέλα κερδίζουν ένα μεγάλο ποσοστό του αγοραστικού κοινού, επειδή έχουν χαμηλή κατανάλωση, ενώ πλέον ρυπαίνουν λίγο. Η διαφορά στην τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων από τους βενζινοκινητήρες που έχουμε συνηθίσει, έχει ως αποτέλεσμα την διαφορά στον τρόπο οδήγησης. Αναλύουμε τα πράγματα που πρέπει να προσέχουμε, προκειμένου να αποφύγουμε ζημιές που κοστίζουν πολύ τόσο σε χρήματα, όσο και σε χρόνο.

Αν αφήσεις το ντεπόζιτο να αδειάσει, ρισκάρεις 2.500 ευρώ ζημιά Είναι λάθος να οδηγούμε με άδειο ντεπόζιτο, ανεξαρτήτως καυσίμου κίνησης. Η αντλία καυσίμου υπερθερμαίνεται ενώ παράλληλα μπορεί να τραβήξει μικροσωματίδια. Πέραν αυτών όμως, στο βενζινοκίνητο συμπληρώνεις καύσιμο, βάζεις μπροστά και φεύγεις. Στην περίπτωση του diesel τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Αν ξεμείνεις από πετρέλαιο θα προκληθεί ζημιά. Τα περισσότερα αυτοκίνητα στην καλύτερη περίπτωση θα χρειαστούν εξαέρωση του συστήματος τροφοδοσίας, μία διαδικασία σχετικά εύκολη μεν, αλλά που μπορεί να αποφευχθεί με τον έγκαιρο ανεφοδιασμό λίγα μόλις χιλιόμετρα νωρίτερα, ενώ στη χειρότερη θα χρειαστεί αλλαγή η τρόμπα πετρελαίου, με κόστος από 2.000 έως 5.000 ευρώ!

Υπάρχει λόγος να το ρισκάρεις;

Προσοχή στο πετρέλαιο που βάζουμε. Αν είναι νοθευμένο, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι καταστροφικά

Το νοθευμένο καύσιμο καταστρέφει την τρόμπα πετρελαίου Θέλει προσοχή το καύσιμο που βάζεις. Πρέπει να είναι «καθαρό» με χαμηλή περιεκτικότητα θείου. Αυτή μετράται σε ppm ή αλλιώς «μέρη στο εκατομμύριο». Οι κινητήρες Euro 6 απαιτούν περιεκτικότητα μικρότερη από 10 ppm σε θείο. Αυτό σημαίνει πως σε 1 τόνο diesel υπάρχουν 10 γραμμάρια θείου. Πολλές φορές το απλό πετρέλαιο κίνησης δεν πληροί αυτή την προδιαγραφή, για αυτό καλό είναι να χρησιμοποιούμε την πιο premium επιλογή, εάν υπάρχει. Στην περίπτωση της νοθείας με πετρέλαιο θέρμανσης πρέπει να καθαριστεί όλο το κύκλωμα τροφοδοσίας, αφού αυτό το καύσιμο περιέχει 1.000 ppm θείου (σε 1 τόνο diesel, 1000 γραμμάρια, ή 1 κιλό θείου), δηλαδή εκατό φορές περισσότερο από το επιτρεπτό! Το νοθευμένο πετρέλαιο μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την αντλία, επομένως χρειάζεται να είμαστε σίγουροι για την ποιότητα του καυσίμου που διαθέτει το πρατήριο που χρησιμοποιούμε.

Εκτός από λάθη στον ανεφοδιασμό πρέπει να προσέχουμε το που, και πώς οδηγούμε το πετρελαιοκίνητο όχημα μας.

Η κίνηση αποκλειστικά στην πόλη θα σου κοστίσει 2.000 ευρώ Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα που συμμορφώνονται με τους κανονισμούς ρύπων Euro 5 και άνω διαθέτουν φίλτρο μικροσωματιδίων, ή αλλιώς DPF. Αυτό πρέπει να αυτοκαθαρίζεται συχνά, κάτι που ονομάζεται «αναγέννηση» και γίνεται όταν το αυτοκίνητο κινείται για αρκετή ώρα σε ανοιχτό δρόμο. Τότε η θερμοκρασία των καυσαερίων αυξάνεται και έτσι τα σωματίδια στο DPF καίγονται. Με προθερμασμένο φίλτρο η αναγέννηση διαρκεί 4 λεπτά, ενώ με κρύο η προθέρμανση και η αναγέννηση διαρκεί 15-20 λεπτά. Η οδήγηση για μικρές αποστάσεις στην κίνηση δεν επιτρέπει τη θερμοκρασία των καυσαερίων να φτάσει το επιθυμητό επίπεδο. Αρα, βγες πότε-πότε μία βόλτα στον Κηφισό το βράδυ, γιατί αλλιώς θα χρειαστεί να πας στο συνεργείο και να πληρώσεις για να γίνει αναγέννηση του DPF. Αν αυτό έχει φρακάρει και χρειάζεται αλλαγή, το κόστος κυμαίνεται στα 400 ευρώ για ένα aftermarket, ενώ στην αντιπροσωπεία θα χρειαστεί να πληρώσεις από 800 έως 2.000 ευρώ, ανάλογα το μοντέλο.

Μπορεί η κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου να ξεκινά στις 5.000 σ.α.λ, όμως δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να φτάσει η βελόνα τόσο ψηλά

Μην στροφάρεις ψηλά τον κινητήρα, καις χωρίς λόγο! Ένα συχνό λάθος που κάνουν οι αμύητοι στα diesel οχήματα είναι πως, έχοντας συνηθίσει από τα βενζινοκίνητα, διατηρούν υψηλές στροφές στον κινητήρα. Αυτό δεν έχει κανένα απολύτως όφελος, αφού το εύρος φάσματος της ροπής του πετρελαιοκινητήρα είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό ενός μοτέρ βενζίνης, συνήθως μεταξύ 1.500 – 3.000 σ.α.λ. Αλλάζοντας ταχύτητα γύρω στις 2.000-2.500 στροφές οδηγούμε πιο αποδοτικά, αφού στην επόμενη σχέση ο κινητήρας θα βρίσκεται στην αρχή του εύρους ωφέλιμης ροπής του. Οδηγώντας με τη βελόνα του στροφόμετρου στα «κόκκινα» δεν κερδίζεις απολύτως τίποτα, εκτός από αυξημένη χωρίς λόγο κατανάλωση.

Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας



143 views0 comments