top of page
Search

Κάθε πότε αλλάζουμε καταλύτη

Η διάρκεια ζωής του τελειώνει πάντα εκτός εγγύησης αυτοκινήτου. Γίνεται να ανέβει κατηγορία Euro ένα μοντέλο με αλλαγή καταλύτη;


Ο καταλύτης αποτελεί μέρος του συστήματος εξάτμισης και έχει ως μοναδικό σκοπό μέσω χημικής αντίδρασης ( οξείδωσης ), να μετατρέψει τα βλαβερά για τον ανθρώπινο οργανισμό αέρια, σε ασφαλή. Αυτά είναι γνωστά, αυτό που δεν είναι εξίσου γνωστό είναι πώς να αναγνωρίσετε έναν ελαττωματικό καταλύτη αλλά και το κόστος αντικατάστασης του.


  Σημάδια που φωνάζουν… πρόβλημα  Ο καταλύτης μπορεί να βοηθά στην προστασία του περιβάλλοντος, όμως όταν είναι ελαττωματικός, συμβαίνει το αντίθετο και οι τιμές των καυσαερίων αυξάνονται. Μπορεί ο οδηγός να μην είναι σε θέση να καταγράφει τις αυξημένες εκπομπές, όμως υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι κάτι δεν πάει καλά. Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα είναι: 

  • Κροτάλισμα      κινητήρα με σταθερό θόρυβο

  • Ασυνήθιστη μυρωδιά καυσαερίων

  • Μειωμένη απόδοση και λάθος λειτουργία μετά από μία συγκεκριμένη ταχύτητα

  • Λαμπάκι μηχανής      στο ταμπλό


Ο καταλύτης επειδή βρίσκεται στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου μπορεί να δεχθεί χτυπήματα εάν οδηγείται σε ανισόπεδα εδάφη ή καβαλάτε συνεχώς πεζοδρόμια. Η κυρία αιτία όμως κακής λειτουργίας του είναι οι σύντομες διαδρομές που δεν του επιτρέπουν να ανεβάσει την απαιτούμενη θερμοκρασία και να πραγματοποιήσει τις χημικές αντιδράσεις του.   


 Οι τελευταίες τεχνολογίες και ο καταλυτικός μετατροπέας αποθήκευσης του αζώτου    Κατ αρχήν, οι καταλυτικοί μετατροπείς βενζινοκινητήρων χρησιμοποιούν ακόμη αυτήν τη διαδικασία μέχρι και σήμερα, με μερικές εξαιρέσεις. Δηλαδή πλέον το κεραμικό υλικό αγκαλιάζει τα μεταλλικά φύλλα δίνοντας καλύτερα αποτελέσματα και μικρότερο κόστος. Έτσι, μετά από μία κρύα εκκίνηση, οι απαιτούμενοι 500 βαθμοί επιτυγχάνονται αισθητά πιο γρήγορα βοηθώντας στην σωστή λειτουργία του καταλύτη.


 Η νέα τεχνολογία στοχεύει στην αποθήκευση του αζώτου. Σε κινητήρες βενζίνης δημιουργείται ένα ακόμα πιο light μείγμα καυσίμου – αέρα το οποίο όμως εξακολουθεί να μην πετυχαίνει την τέλεια ανάφλεξη με αποτέλεσμα να παραμένουν οξείδια του αζώτου. Τα συγκεκριμένα πλέον αποθηκεύονται μέχρι ο εγκέφαλος να δώσει εντολή για μεγαλύτερη καύση ώστε να εξολοθρευθούν. Πρακτικά, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται απότομα για δύο δευτερόλεπτα, αλλά τα αποθηκευμένα οξείδια του αζώτου μειώνονται εντελώς σε άζωτο. Ένας κύκλος που επαναλαμβάνεται κάθε 60 έως 90 δευτερόλεπτα με τη διαδικασία αυτή να χρησιμοποιείται τόσο για βενζινοκινητήρες όσο και, σε συνεργασία με φίλτρο σωματιδίων αιθάλης, επίσης για ντίζελ. Μάλιστα στα βαρύτερα οχήματα diesel το υγρό AdBlue ολοκληρώνει την διαδικασία με 98% επιτυχία.


 Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας



73 views0 comments

Comments


bottom of page