Search
  • Azisis

Μηχανολογικές αιτίες αύξησης κατανάλωσης

Έχεις παρατηρήσει ότι πλέον το αυτοκίνητο σου καταναλώνει περισσότερη βενζίνης σε σύγκριση με παλαιότερα; Συγκεντρώσαμε και σου παρουσιάζουμε τους κυριότερους λόγους που επισκέπτεσαι το βενζινάδικο συχνότερα πλέον, χωρίς να φταις εσύ.


Η κατανάλωση καυσίμου είναι το απόλυτο στοίχημα στην αυτοκίνηση πλέον. Τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν διαθέτουν trip computer με αποτέλεσμα ο οδηγός να μπορεί να ελέγχει ανά πάσα στιγμή την κατανάλωση του και να διαπιστώνει τυχόν αλλαγές. Φυσικά πολλοί είναι οι παράγοντες που μπορούν να μεταβάλλουν τα λτ./100χλμ. με κυριότερο όμως το πόδι του οδηγού και το πόσο… βαρύ είναι.

Για να εντοπιστεί λοιπόν μία μεταβολή στην κατανάλωση για την οποία δεν θα φταίει ο ανθρώπινος παράγοντας, πρέπει στην εξίσωση να διατηρήσουμε κάποιες σταθερές μεταβλητές. Για παράδειγμα εάν οδηγείτε την ίδια διαδρομή, την ίδια εποχή, με το ίδιο στυλ οδήγησης και αντικρίζοντας την ίδια κίνηση, γιατί να μεταβληθεί η κατανάλωση;

Πώς να μετρήσετε σωστά την κατανάλωση Όπως είπαμε και προηγουμένως, τα trip computer μπορούν να ενημερώσουν τον οδηγό τόσο για την στιγμιαία όσο και για την μέση κατανάλωση. Όμως η αλήθεια είναι πως ακόμα και οι υπολογιστές καμιά φορά σφάλλουν και ίσως να χρειαστεί να πάρετε οι ίδιοι μερικά μέτρα, για να έχετε ασφαλέστερα συμπεράσματα. Δείτε τι προτείνουμε:

  • Φουλάρετε το αυτοκίνητο με καύσιμο. Όταν λέμε φουλάρετε εννοούμε εντελώς, σε σημείο να κουνήσετε το όχημα λίγο με τα χέρια ώστε να διαλυθούν και οι τελευταίες φυσαλίδες για να χωρέσει όσο καύσιμο πραγματικά χρειάζεται.

  • Έπειτα μηδενίστε τον χιλιομετρητή και πραγματοποιήστε μία διαδρομή, όχι μικρότερη από 100χλμ.

  • Ξαναφουλάρετε το όχημα σας στο ίδιο βενζινάδικο και στην ίδια αντλία

  • Για να υπολογίσετε τώρα την πραγματική κατανάλωση, πολλαπλασιάστε τα λίτρα βενζίνης που συμπληρώσατε με το 100 και στη συνέχεια διαιρέστε το νούμερο με τα χιλιόμετρα που διανύσατε. Εάν για παράδειγμα συμπληρώσατε 38.27λτ. ενώ κάνατε 523χλμ. τότε: 38.27 επί 100 δια 523 = 7.32 λτ./100χλμ.

Τι μπορείτε να ελέγξετε – διορθώσετε μόνοι σας Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντική αύξηση της κατανάλωσης και που μπορείτε να ελέγξετε οι ίδιοι. Αρχικά, δείτε την πίεση των ελαστικών, καθώς εάν δεν είναι η σωστή, μπορεί να οδηγήσει μέχρι και σε αύξηση κατανάλωσης 30%. Σημαντικό ρόλο παίζει και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου – αντίσταση του αέρα, γιαυτό μην διατηρείτε άσκοπα μπαγκαζιέρες, ενώ και το φίλτρο αέρα είναι κύριος παράγοντας στον συγκεκριμένο τομέα. Ρίξτε του μία ματιά, καθώς εάν είναι βρώμικο επηρεάζει το μείγμα με αποτέλεσμα να καίγεται περισσότερη βενζίνη.

Θεωρητικά, όλα τα ρουλεμάν που είναι υπεύθυνα για την σωστή κίνηση κάθε τροχού, μπορούν να επηρεάσουν την αντίσταση, άρα να αυξήσουν και την κατανάλωση. Βέβαια, εάν η τριβή φτάσει σε σημείο να επηρεάσει την κατανάλωση, σημαίνει πως το αντίστοιχο βουητό θα σας έχει ήδη οδηγήσει στο συνεργείο. Εάν θέλετε, μπορείτε να αφήσετε το αυτοκίνητο σας να ρολάρει ελεύθερα σε μία ευθεία και να παρατηρήσετε τον τρόπο που φρενάρει μόνο του. Εάν παρατηρήσετε πρόβλημα, για να ανακαλύψετε ποιος τροχός έχει τη "ζημιά", πρέπει να αισθανθείτε την θερμοκρασία της δισκόπλακας. Αυτή που έχει μεγαλύτερη θερμοκρασία, διαθέτει μεγαλύτερη αντίσταση άρα είναι και ο προβληματικός τροχός. Βουλωμένα μπεκ Ένας ακόμη μηχανολογικός υπαίτιος, μπορεί να είναι τα βουλωμένα μπεκ. Τα συγκεκριμένα ουσιαστικά ψεκάζουν καύσιμο και με την πάροδο του χρόνου και την συνεχή χρήση, μπορούν να λερωθούν και να μειώσουν την αποδοτικότητα του. ¶μεσο αποτέλεσμα είναι να μειώνεται η αναλογία του μείγματος, ο κινητήρας να μην αποδίδει τα βέλτιστα και να αυξάνεται η κατανάλωση. Ο έλεγχος τους από έναν ειδικό καμιά φορά είναι απαραίτητος, όπως και ένας σωστός καθαρισμός τους. Κακή λειτουργία του a/c Εάν κάποιο από τα μέρη του συστήματος κλιματισμού δεν λειτουργεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση από 0.5 έως και 2 λτ. κατανάλωσης. Το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στον συμπιεστή ο οποίος όταν ενεργοποιείται απαιτεί μεγάλη ισχύ από τον κινητήρα, και σε περίπτωση που η λειτουργία του δεν είναι ομαλή, ζητάει όλο και περισσότερη, με τον κινητήρα να την παρέχει. Ρίξτε μια ματιά ακόμα και στον ιμάντα που ενώνει το σύστημα με τον στροφαλοφόρο άξονα, καθώς μπορεί να έχει υποστεί ζημιά και να μην αποδίδει την απαιτούμενη κίνηση. Οι αισθητήρες που σου λένε την αλήθεια Η μονάδα ελέγχου κινητήρα επικοινωνεί και λαμβάνει ασταμάτητα μετρήσεις από εκατοντάδες αισθητήρες. Οι τιμές τους μπορούν να υποδείξουν ποια πιθανή ανωμαλία σας στέλνει νωρίτερα στο βενζινάδικο. Αισθητήρες όπως θερμοκρασίας, λάμδα, βαλβίδας πεταλούδας, εκκεντροφόρου άξονα, μάζας αέρα TDC και άλλοι, πρέπει να λειτουργούν σύμφωνα με τα πρότυπα του κατασκευαστή. Σε περίπτωση που ο έλεγχος του δείξει την παραμικρή ανωμαλία, αυτό θα έχει άμεση συνέπεια στα λίτρα που καταναλώνετε καθώς, όλες οι παραπάνω τιμές καθορίζουν τις ποσότητες καυσίμου και αέρα αλλά και την χρονική διάρκεια καύσης τους. Συνήθως όταν υπάρχει τέτοια περίπτωση και αστοχία στην σωστή καύση του μείγματος, η λυχνία της μηχανής ανάβει στον πίνακα οργάνων προειδοποιώντας.

Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας.




1,291 views0 comments