Χωρίς μπαταρία δεν πας πουθενά! Στην πραγματικότητα, η μπαταρία δεν είναι τόσο ευαίσθητη από μόνη της, αλλά ορισμένες κακές συνήθειες αρκούν για την πρόωρη φθορά της. Εσείς κάθε πότε την αλλάζετε;
Η ADAC χρειάστηκε να επέμβει περίπου 3,8 εκατομμύρια φορές το περασμένο έτος για να παρέχει οδική βοήθεια. «Υπεύθυνη» ήταν σε περισσότερες από το 1/3 (42%) των περιπτώσεων η μπαταρία του αυτοκινήτου. Πάνω από 1,5 εκατομμύρια βλάβες οφείλονταν σε μια μπαταρία, που αρνείτο να θέσει τον κινητήρα σε λειτουργία. Αλλά γιατί πραγματικά συμβαίνει αυτό συχνά; Τι κάνει την μπαταρία τόσο ευαίσθητη, ώστε να «κρεμάει» πολλούς οδηγούς κάθε χρόνο; Αιτίες Ουσιαστικά, η μπαταρία του αυτοκινήτου δεν είναι τόσο ευαίσθητη από μονη της. Ωστόσο, οι περισσότεροι οδηγοί δίνουν προσοχή σε αυτήν μόνο όταν δε θα λειτουργήσει. Οι λόγοι για αυτό είναι συνήθως κάποιες κακές συνήθειες και η ελλιπής φροντίδα: Μικρές αποστάσεις: Όταν ξεκινά η λειτουργία του κινητήρα, απαιτείται το μεγαλύτερο μέρος του δυναμικού της μπαταρίας. Στη συνέχεια, χρειάζεται λίγο χρόνο για να επαναφορτιστεί. Αυτό συμβαίνει κατά τη διάρκεια της οδήγησης μέσω του δυναμό. Ωστόσο, αυτό που πολλοί ξεχνούν είναι πως ακόμα και κατά την οδήγηση, αντλείται ενέργεια από την μπαταρία: ραδιόφωνο, κλιματισμός, θερμαινόμενα καθίσματα κτλ. Χρειάζεται, λοιπόν, αρκετός χρόνος για να φορτίσει πλήρως και πάλι η μπαταρία. Αν διανύετε μόνο μικρές αποστάσεις, στην μπαταρία απλά δεν αφήνεται αρκετός χρόνος για να φορτιστεί πλήρως. Και με την πάροδο του χρόνου, η μπαταρία αποφορτίζεται όλο και περισσότερο - μέχρι που δε λειτουργεί τίποτα πια. Ξεχάσατε τους καταναλωτές: Ευτυχώς, αυτό δε συμβαίνει πλέον στα σύγχρονα αυτοκίνητα, επειδή τα περισσότερα διαθέτουν αυτόματο σύστημα που απενεργοποιεί τα φώτα και άλλους καταναλωτές ρεύματος, όταν η ανάφλεξη είναι απενεργοποιημένη. Διαφορετικά, αν δεν απενεργοποιήσετε τους προβολείς κατά τη διάρκεια της νύχτας, η μπαταρία μπορεί να παραλύσει. Επίσης, αν λειτουργείτε τους καταναλωτές με την ανάφλεξη ενεργοποιημένη (π.χ. το ραδιόφωνο κατά τον καθαρισμό του αυτοκινήτου), διατρέχετε τον κίνδυνο εξάντλησης της ενέργειας της μπαταρίας. Χαμηλή χωρητικότητα: Αν οι μπαταρίες δεν είναι πλήρως φορτισμένες, εναποτίθενται στις πλάκες της μπαταρίας θειικοί κρύσταλλοι λόγω της χαμηλής τάσης. Αποτέλεσμα: η χωρητικότητα της μπαταρίας μειώνεται. Αν η μπαταρία δεν είναι πλήρως φορτισμένη για μεγάλο χρονικό διάστημα (π.χ. σε πολλές διαδρομές μικρής απόστασης), η εναπόθεση θείου στις πλάκες δεν μπορεί να αντιστραφεί. Έτσι, η χωρητικότητα συνεχίζει να μειώνεται μέχρι η μπαταρία να... πεθάνει. Διαρροή ρεύματος: Αν οι επαφές της μπαταρίας είναι βρώμικες, το ρεύμα, που διαρρέει μπορεί να είναι η αιτία της σταδιακής αποφόρτισης της μπαταρίας. Κρύο: Οι ψυχρές θερμοκρασίες επηρεάζουν επιπλέον την μπαταρία του αυτοκινήτου. Γι αυτόν το λόγο οι δυσλειτουργίες ξεκινούν κυρίως το χειμώνα. Σε δροσερές θερμοκρασίες, η μπαταρία χάνει ενέργεια, ενώ ο κινητήρας χρειάζεται περισσότερη ισχύ για να ξεκινήσει να λειτουργεί. Οι πρόσθετοι καταναλωτές ρεύματος, που χρησιμοποιούνται το χειμώνα (π.χ. θέρμανση καθισμάτων, θέρμανση του τιμονιού), είναι επίσης μια επιβάρυνση. Αν η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι ήδη κακομεταχειρισμένη, στο κρύο ακολουθεί συχνά η πλήρης «αποτυχία». Άλλες αιτίες: Η αιτία μιας ελαττωματικής μπαταρίας δεν πρέπει πάντα να είναι η ίδια η μπαταρία. Αν το δυναμό έχει πρόβλημα, η μπαταρία δεν φορτίζεται πλέον. Βέβαια, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, καθώς το αυτοκίνητο δεν ξεκινά πια. Μπορείτε συνήθως να πείτε ότι το δυναμό είναι η αιτία της βλάβης από το γεγονός ότι η λυχνία ελέγχου φόρτισης αναβοσβήνει στο cockpit. Η μπαταρία δε λειτουργεί - τι μπορώ να κάνω; Υποβοηθούμενη εκκίνηση: Αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου δεν τίθεται πια σε λειτουργία, μπορείτε να βοηθήσετε την μπαταρία να «πάρει τα πάνω της». Αλλά δε θα πρέπει να καλέσετε άμεσα την ακριβή οδική βοήθεια. Όλο και κάποιος θα βρεθεί εκεί γύρω. Μη διστάσετε να του ζητήσετε βοήθεια. Με αυτόν τον τρόπο δε θα εξοικονομείσετε μόνο τον ενοχλητικό χρόνο αναμονής για την οδική βοήθεια, αλλά και χρήματα. Φόρτιση της μπαταρίας: Αν δε σας πιέζει ο χρόνος, η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να συνδεθεί σε φορτιστή και να φορτιστεί. Αν η μπαταρία δεν είναι τελείως αποφορτισμένη - δηλ. ο κινητήρας εξακολουθεί να εκκινεί, αλλά τα πρώτα σημάδια (π.χ. τρεμοπαίζουν οι προβολείς) υποδεικνύουν το σύντομο... θάνατο της μπαταρίας - μια μακρύτερη διαδρομή εκτός πόλης μπορεί να επαναφορτίσει την μπαταρία. Σπρώξιμο: Αν η μπαταρία εξακολουθεί να έχει υπολειπόμενη τάση και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, μπορείτε να δοκιμάσετε να το σπρώξετε. Επιλέξτε τη δεύτερη ταχύτητα, πιέστε τελείως το συμπλέκτη και αφήστε τον -ξαφνικά- να ανέβει. Αν ο κινητήρας εξακολουθεί να μην παίρνει μπροστά, μην προσπαθήσετε ξανά, διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος ζημιών στον καταλύτη. Πώς μπορείτε να αποτρέψετε την αστοχία; Ειδικά όσοι κάνουν συχνά μικρές αποστάσεις, πρέπει να συνδέουν τακτικά την μπαταρία του αυτοκινήτου τους με ένα φορτιστή. Εναλλακτικά, μπορείτε να διανύσετε μια μακρύτερη διαδρομή για επαναφόρτιση. Η οδήγηση, όμως, θα πρέπει να διαρκέσει τουλάχιστον 30 λεπτά. Προκειμένου να μην επιβαρύνεται χωρίς λόγο η μπαταρία, θα έπρεπε στις μικρές αποστάσεις να αποφεύγονται ισχυροί καταναλωτές, όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα ή το θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ. Ακόμα ένα σημαντικό σημείο είναι να διατηρείτε την μπαταρία καθαρή, ώστε να αποφεύγετε τις διαρροές ρεύματος.
Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας
Comments