top of page
Search

Προσοχή στον θερμοστάτη,βλάβες και δυσλειτουργίες.

Azisis

Ο θερμοστάτης αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τμήματα ολόκληρου του συστήματος ψύξης, μιας και η βασική του λειτουργία είναι η ρύθμιση της κυκλοφορίας του ψυκτικού υγρού από το ψυγείο του οχήματος στον κινητήρα, αποτρέποντας την υπερθέρμανσή του και ως συνέπεια, την υπερθέρμανση του ίδιου του κινητήρα. Οι βέλτιστη λειτουργική θερμοκρασία του κινητήρα βρίσκεται ανάμεσα στους 80 με 92 βαθμούς Κελσίου, μιας και μέσα σε αυτά τα όρια η διαδικασία της καύσης γίνεται με το βέλτιστο τρόπο, οπότε και η ισχύς που αποδίδεται, αλλά και η κατανάλωση καυσίμου βρίσκονται στα βέλτιστα επίπεδα.


Για να επιτευχθούν λοιπόν τα παραπάνω, στη γραμμή του νερού που πηγαίνει από τον κινητήρα στο ψυγείο, βρίσκεται ο θερμοστάτης, ο οποίος δουλεύει φυσικά συνεργατικά με τα υπόλοιπα τμήματα του συστήματος ψύξης.


Για να καταλάβουμε τη λειτουργία του, ας δούμε πρώτα πώς λειτουργεί το σύστημα ψύξης. Αρχικά, η αντλία του νερού πρεσάρει το ψυκτικό υγρό μέσα στα χιτώνια που περιβάλουν των κινητήρα. Έτσι, το ψυκτικό συλλαμβάνει τη θερμότητα του κινητήρα και στη συνέχεια, βγαίνει από τον κινητήρα μέσω ενός σωλήνα που οδηγεί στο επάνω μέρος του ψυγείου νερού.


Το αποτέλεσμα είναι, μιας και έχει πάρει τη θερμοκρασία το υγρό, ο κινητήρας να ψύχεται. Μετά, μέσα στο ψυγείο, η θερμοκρασία του ψυκτικού θα πέσει καθώς ο ατμοσφαιρικός αέρας αλλά και ο αέρας του βεντιλατέρ, θα το ψύξουν με τη σειρά τους.

Το κρύο πλέον ψυκτικό υγρό θα βγει από έναν σωλήνα στο κάτω μέρος του ψυγείου νερού για να περάσει και πάλι στα χιτώνια περιμετρικά του κινητήρα και να επαναλάβει την ίδια διαδικασία, η οποία συνεχίζεται σχεδόν συνεχώς, όσο λειτουργεί ο κινητήρας.

Όταν όμως ο κινητήρας είναι κρύος ή όταν επικρατούν χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, ο θερμοστάτης σταματά την κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού, για να ανεβάσει ο κινητήρας θερμοκρασία και να φτάσει στην ιδανική λειτουργική του. Όταν η θερμοκρασία φτάσει και πάλι στο 80 με 90, ο θερμοστάτης θα επιτρέψει και πάλι στο ψυκτικό υγρό να περάσει στα χιτώνια του κινητήρα.


Ουσιαστικά λοιπόν, ο θερμοστάτης είναι ένας διακόπτης του συστήματος ψύξης του αυτοκινήτου, που ανάλογα με τις ανάγκες επιτρέπει ή όχι την είσοδο του ψυκτικού υγρού από το ψυγείο στον κινητήρα.

Υπάρχουν δύο είδη θερμοστάτη, ο παλιός χωρίς βαλβίδα παράκαμψης και ο νέος που διαθέτει βαλβίδα παράκαμψης. Το πρώτο είδος είναι σπάνιο πλέον στα καινούρια αυτοκίνητα και βρίσκεται στην εισαγωγή του ψυγείου νερού. Είναι πολύ φθηνότερος, αλλά αν χαλάσει, δεν περνά ποτέ το ψυκτικό υγρό στον κινητήρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Το δεύτερο είδος διαθέτει βαλβίδα παράκαμψης και βρίσκεται συνήθως στην εξαγωγή του ψυγείου. Σε περίπτωση που παρουσιάσει βλάβη το ψυκτικό υγρό θα περάσει από τη βαλβίδα παράκαμψης και θα συνεχίσει να ψύχει τον κινητήρα. Βέβαια είναι πολύ ακριβότερο, αλλά και πολύ πιο περίπλοκο τμήμα από το παλιότερο.


Ποια είναι τα συμπτώματα ενός χαλασμένου θερμοστάτη αυτοκινήτου;

Όπως και όλα τα υπόλοιπα τμήματα του αυτοκινήτου, έτσι και ο θερμοστάτης του κινητήρα, υπάρχει περίπτωση να παρουσιάσει προβλήματα. Πώς όμως θα ξέρουμε τα σημάδια που θα μας προειδοποιήσουν; Ας δούμε πιο κάτω τα συνηθέστερα:

  • Περίεργες ενδείξεις του δείκτη θερμοκρασίας στον πίνακα οργάνων: Ο δείκτης της θερμοκρασίας θα πρέπει να δείχνει κρύο τον κινητήρα όταν βάζετε μπροστά το όχημα το πρωί και να ανεβαίνει σταδιακά, καθώς θερμαίνεται το όχημα. Σε περίπτωση που ο δείκτης παρουσιάζει μικρότερες ή υψηλότερες τιμές από τις φυσιολογικές, υπάρχει περίπτωση να υπάρχει πρόβλημα στο θερμοστάτη του αυτοκινήτου.

  • Συνεχείς υπερθερμάνσεις του κινητήρα. Αν ο κινητήρας υπερθερμαίνεται επαναλαμβανόμενα, τότε δεν φτάνει το ψυκτικό υγρό στα χιτώνιά του. Το συγκεκριμένο γεγονός αποτελεί συμπτώματα κολλημένου θερμοστάτη.

  • Διαφοροποιήσεις της θερμοκρασίας του αέρα που μπαίνει στην καμπίνα από τους αεραγωγούς. Αν με το καλοριφέρ ή το κλιματισμό αναμμένο, παρατηρείται διαφορές στη θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να έχει πρόβλημα ο θερμοστάτης σας.

  • Διαρροές ψυκτικού υγρού. Αν ο θερμοστάτης έχει κολλήσει σε κλειστή θέση, ο κινητήρας θα ανεβάσει θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να βράσει το ψυκτικό υγρό και να υπερχειλίσει από το δοχείο του. Παράλληλα, ενδέχεται να δημιουργηθεί και πρόβλημα στις φλάντζες της κεφαλής του κινητήρα.

  • Ήχοι από το ψυγείο. Αν παράγονται ήχοι από το ψυγείο νερού, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχει πρόβλημα ο θερμοστάτης, με αποτέλεσμα να βράζει το ψυκτικό. Οι ήχοι θα μοιάζουν με γουργουρητά, χτυπήματα ή φυσικά με ήχο βρασίματος.

  • Αδυναμία λειτουργίας του καλοριφέρ. Σε πολλές περιπτώσεις, όταν παρουσιάσει πρόβλημα ο θερμοστάτης, επηρεάζεται η λειτουργία του καλοριφέρ, μιας και το νερό δεν περνά στο μεγάλο κύκλωμα του συστήματος ψύξης.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, θα πρέπει να γίνει έλεγχος του θερμοστάτη για βλάβη. Ο βέλτιστος φυσικά τρόπος θα ήταν να πάει το όχημα σε κάποιο συνεργείο αυτοκινήτων, για να γίνουν οι έλεγχοι με εξειδικευμένα εργαλεία και ειδικούς με την κατάλληλη τεχνική κατάρτιση.


Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας



72 views0 comments

Comentários


bottom of page