top of page
Search
Azisis

Πώς παρατείνεται η διάρκεια ζωής της μπαταρίας

Ένα από τα πιο ζωτικά αναλώσιμα εξαρτήματα σε κάθε αυτοκίνητο είναι η μπαταρία, η διάρκεια της οποίας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που έχουν να κάνουν τόσο με τη χρήση του αυτοκινήτου, όσο και με τις κλιματολογικές συνθήκες. Σε κανονική χρήση, η μπαταρία ενός αυτοκινήτου διαρκεί περίπου 4 χρόνια. Πολύ εύκολα μπορούμε να δούμε ότι η μπαταρία έχει εξασθενίσει, ελέγχοντας την ένδειξη που συνήθως υπάρχει στο πάνω μέρος των κλειστού τύπου συσσωρευτών. Αυτοί είναι οι επικρατέστεροι γιατί δεν χρειάζονται συντήρηση (π.χ. συμπλήρωση υγρών όπως οι ανοιχτού τύπου).

Ένα άλλο σημάδι που μαρτυρά ότι η μπαταρία έχει «νεκρώσει» είναι όταν γυρίζοντας το κλειδί τις μίζας, δεν ανάβει καμία ένδειξη στον πίνακα οργάνων και ο κινητήρας δεν παίρνει μπρος. Στην περίπτωση που η μπαταρία είναι σχετικά καινούργια και έχει αδειάσει γιατί ξεχάστηκαν π.χ. τα φώτα της πλαφονιέρας, τότε αφού γίνει εκκίνηση έκτακτης ανάγκης, η μπαταρία θα φορτίσει ξανά εφόσον το αυτοκίνητο κινηθεί για αρκετά χιλιόμετρα και όχι απλά να λειτουργήσει για λίγα λεπτά στο ρελαντί. Αν όμως η μπαταρία είναι εξασθενημένη τότε χρειάζεται αμέσως αντικατάσταση γιατί πολύ απλά το αυτοκίνητο μπορεί να μείνει ακινητοποιημένο ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να παραταθεί η διάρκεια ζωής της μπαταρίας:

· Καλό είναι να αποφεύγονται οι πολύ κοντινές καθημερινές μετακινήσεις, γιατί η μπαταρία πολύ απλά δεν προλαβαίνει να φορτίσει. Οι μηχανικοί συνιστούν τις εκδρομές του σαββατοκύριακου, τόσο για ψυχική ανάταση οδηγού και επιβατών, όσο κυρίως για να «τρέξει» το αυτοκίνητο και να αναζωογονηθεί η μπαταρία.

· Με τον κινητήρα σβηστό δεν αφήνουμε αναμμένα για πολύ ώρα συστήματα που τραβούν ρεύμα, όπως τα εξωτερικά φώτα, τον εσωτερικό φωτισμό, τα αλάρμ και το ηχοσύστημα. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, βέβαια, υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας που απενεργοποιούν τα ηλεκτρικά σε ανάλογες περιπτώσεις.

· Προσοχή στις θύρες USB! Ακόμα κι ένα ξεχασμένο κινητό έχει αποδειχθεί πως μπορεί να αποφορτίσει -μακροπρόθεσμα- την μπαταρία. Ένα laptop, ωστόσο, δύναται να το κάνει πολύ πιο γρήγορα, καθώς αντλεί πολύ περισσότερο ρεύμα.

· Πατάμε τον συμπλέκτη πριν εκκινήσουμε. Και πάλι, τα περισσότερα καινούργια μοντέλα δεν ενεργοποιούν τον κινητήρα χωρίς πάτημα του συμπλέκτη, κάτι για το οποίο ενημερώνουν τον οδηγό μέσω μηνύματος στον πίνακα οργάνων. Τα παλιότερα, όμως, όπως και στην περίπτωση του ηχοσυστήματος, δεν διαθέτουν πολυτέλειες του είδους.

· Αν το αυτοκίνητο παραμείνει ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα (κατάθεση πινακίδων, το συνηθέστερο αίτιο), αποσυνδέουμε τον ακροδέκτη από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας και τον καλύπτουμε με μια πλαστική σακούλα, ώστε να μην έρχεται σε επαφή με μεταλλικά μέρη.

· Μιλώντας για πόλους, τους ελέγχουμε και τους καθαρίζουμε τακτικά. Στην πρώτη περίπτωση τσεκάρουμε αν έχουν χαλαρώσει οι επαφές, ενώ στην δεύτερη φροντίζουμε να απομακρύνουμε τα άλατα που συσσωρεύονται.

· Η εγκατάσταση αξεσουάρ που απαιτούν μόνιμη ηλεκτρική τροφοδοσία, όπως είναι ο συναγερμός, επιβαρύνουν τη μπαταρία, γι’αυτό πρέπει να γίνεται έλεγχος από ηλεκτρολόγο για τυχόν διαρροές. Αν το αυτοκίνητο μείνει σταθμευμένο για πολύ καιρό σε φυλασσόμενο γκαράζ, καλό είναι ο συναγερμός να απενεργοποιηθεί γιατί θα αποφορτίσει γρήγορα τη μπαταρία.

· Η συντήρηση του αυτοκινήτου παίζει ρόλο. Αν οδηγούμε μονίμως με λάθος πιέσεις στα ελαστικά, για παράδειγμα, εκτός από περισσότερο καύσιμο, καταναλώνουμε και ρεύμα.

· Ελέγχουμε τα περιφερειακά. Η μπαταρία μας μπορεί να είναι ολοκαίνουργια, όμως το δυναμό, ο ιμάντας του ή οι πολλαπλασιαστές να έχουν «φάει τα ψωμιά τους». Το αποτέλεσμα; Το ίδιο: το αυτοκίνητο κάποια στιγμή απλά θα αρνηθεί να πάρει μπροστά.

· Έχουμε πάντα μαζί μας καλώδια. Για παν ενδεχόμενο, είμαστε προετοιμασμένοι. Θετικός με θετικό πόλο, αρνητικός με αρνητικό. Σε τυχόν «σταύρωμα» των πόλων, θα έχουμε εντυπωσιακές σπίθες.

· Παραμένουμε ψύχραιμοι. Ακόμα και όλα σωστά να τα έχουμε κάνει, δεν αποκλείεται να εμφανίσει κατασκευαστικό σφάλμα η μπαταρία. Δεν πανικοβαλλόμαστε, δεν σκεφτόμαστε ότι «κόπηκε» το κιβώτιο και θα μας στοιχίσει 3 χιλιάδες η επισκευή. Μπαταρία είναι, καλούμε οδική βοήθεια ή πηγαίνουμε μόνοι μας να αγοράσουμε μια καινούργια



195 views0 comments

Comments


bottom of page