top of page
Search
Azisis

Τα προβλήματα στον σφόνδυλο

Tα συνηθέστερα συμπτώματα ζημιάς στο βολάν, είτε είναι μονής είτε διπλής μάζας είναι δύο και οφείλονται αμφότερα σε φθορά. Μιας και ο σφόνδυλος λειτουργεί ερχόμενος σε επαφή με το δίσκο του συμπλέκτη, μετά από την κάλυψη αρκετών χιλιομέτρων, ενδέχεται να παρουσιάσει φθορές, οπότε δημιουργούνται κενά στις εφαπτόμενες επιφάνειες.

Τα χαρακτηριστικά σημάδια είναι τα εξής:

  • Θόρυβος μετά την εκκίνηση του κινητήρα το πρωί, ειδικά με κρύο καιρό, που κρατά περίπου δέκα λεπτά.

  • Τρίξιμο κατά το ξεκίνημα του οχήματος με πρώτη ταχύτητα και πάλι κυρίως όταν κάνει κρύο.

  • Πατινάρισμα. Στην προσπάθεια επιτάχυνσης, αυξάνονται οι σ.α.λ., αλλά δεν φτάνει παραπάνω δύναμη στους τροχούς, μιας και δεν εφάπτονται σωστά ο δίσκος του συμπλέκτη με το σφόνδυλο.

Υπάρχουν επίσης και κάποια αίτια τα οποία προκαλούν συνήθως τις ζημιές. Αυτά είναι:

  1. Ρύπανση. Σε περίπτωση που υπάρξει κάποια διαρροή από την πλευρά του στροφαλοφόρου άξονα ή από την τσιμούχα του άξονα εισόδου του κιβωτίου ταχυτήτων, τα λειτουργικά υγρά ενδέχεται να φτάσουν στο βολάν προκαλώντας το πατινάρισμα του συμπλέκτη την αύξηση της τριβής και την υπερθέρμανση ολόκληρου του μηχανισμού.

  2. Η υπερθέρμανση ενδέχεται να στραβώσει το βολάν ή να κάψει κάποια σημεία του με αποτέλεσμα τους κραδασμούς στην ώρα που απελευθερώνεται το πετάλι του συμπλέκτη και κατά την επιτάχυνση.

  3. Η σκληρή χρήση του οχήματος, όταν είναι υψηλών επιδόσεων ή βαρέως τύπου ενδέχεται να σπάσει το ίδιο το βολάν και να αχρηστεύσει ολόκληρη τη μετάδοση.

Όσον αφορά στα προβλήματα αποκλειστικά του βολάν διπλής μάζας, η ύπαρξη ζημιάς στις περισσότερες περιπτώσεις έχει να κάνει με τα ελατήρια απόσβεσης κραδασμών, οπότε το σύμπτωμα θα είναι εξ’ αρχής η μεγάλη αύξηση των κραδασμών κατά τη χρήση του οχήματος και τριξίματα κατά το ξεκίνημα και το σταμάτημα του οχήματος. Παράλληλα, η αντικατάσταση του βολάν διπλής μάζας, είναι σε γενικές γραμμές, αυτή τη στιγμή, αρκετά ακριβότερη από αυτή του συμβατικού βολάν, αν και με αργούς ρυθμούς και νέες τεχνολογίες αρχίζει να προσεγγίζει τα χαμηλότερα νούμερα του συμβατικού.


Σε κάθε περίπτωση όμως, οποιαδήποτε ζημιά παρουσιαστεί σε αυτό το τμήμα, θα πρέπει να επισκευάζεται μαζί με το αίτιο που την προκάλεσε, γιατί θα προκαλέσει σίγουρα, μεγαλύτερες, ακριβότερες και πιο χρονοβόρες επισκευές του οχήματος. ΜΕ την πρώτη υπόνοια λοιπόν συμπτώματος βλάβης, θα πρέπει ο οδηγός να έρχεται σε επαφή με τους ειδικούς κάποιου συνεργείου.


Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας



20 views0 comments

Comments


bottom of page