Search

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις αναρτήσεις του αυτοκινήτου

Ο σχεδιασµός µιας ανάρτησης αυτοκινήτου υπαγορεύεται από διάφορους παράγοντες όπως το µέγεθος ή η κατηγορία του οχήµατος, µε καθορισµό ειδικότερα του διαθέσιµου χώρου για την εγκατάσταση της ανάρτησης, την κατηγοριοποίηση του στην αγορά και την προτίµηση σχεδιασµού του κατασκευαστή, (για παράδειγµα, η µετάδοση ισχύος στους µπροστινούς τροχούς, τους πίσω τροχούς ή τους τέσσερις τροχούς.


Υπάρχουν διάφοροι τύποι συστηµάτων ανάρτησης. Διαφέρουν ανάλογα µε το αν βρίσκονται στους εµπρόσθιους ή οπίσθιους κινητήριους άξονες του οχήµατος. Όλα αυτά τα συστήµατα µπορούν να χωριστούν σε δύο οµάδες: αναρτήσεις άκαµπτου άξονα και αναρτήσεις ανεξάρτητου άξονα.

Γενικά, ο εµπρόσθιος άξονας είναι εφοδιασµένος µε ανεξάρτητες αναρτήσεις ενώ ο τύπος άκαµπτου άξονα χρησιµοποιείται στους οπίσθιους τροχούς.

Οι κύριοι τύποι αναρτήσεων αυτοκινήτων

1. Αναρτήσεις τύπου MacPherson Το σύστηµα εφευρέθηκε το 1940 και χρησιµοποιήθηκε για πρώτη φορά στο µοντέλο Ford Consul. Εξοπλίζει τα συστήµατα εµπρόσθιας και οπίσθιας µετάδοσης κίνησης. Πρόκειται για µια ανεξάρτητη ανάρτηση, αποτελούµενη από έναν µόνο βραχίονα ανάρτησης (ελατήριο και αποσβεστήρα), µια αντιστρεπτική ράβδο (anti-roll bar) και έναν κάτω βραχίονα.

Το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του τύπου ανάρτησης είναι το ενιαίο εξάρτηµα, το οποίο περιλαµβάνει τους µηχανισµούς τριών λειτουργιών και έχει την µορφή κολώνας (στύλου-strut).

Οι 3 λειτουργίες που επιτελεί είναι Σύνδεση του αµαξώµατος, σε δύο σηµεία, άνω και κάτω. Στήριξη και περιστροφή των τροχών διεύθυνσης προκειµένου να στραφεί το όχηµα. Απόσβεση κραδασµών κατά την διάρκεια της κίνησης του οχήµατος.


Ανάρτηση ψευδο-MacPherson µε ανεξάρτητο άξονα περιστροφής Ένα ψευδο-MacPherson µε έναν ανεξάρτητο άξονα περιστροφής έχει το πλεονέκτηµα της αποσύνδεσης των ρυθµίσεων γωνίας camber και της θέσης άξονα περιστροφής. Αυτός ο τύπος ανάρτησης χρησιµοποιείται κυρίως σε αγωνιστικά οχήµατα. Το µειονέκτηµα είναι το υψηλότερο κόστος από ένα τυπικό ψευδο-MacPherson.

Με ένα προσαρµοστικό σύστηµα ανάρτησης, η ανάρτηση αέρα εξασφαλίζει ένα σταθερό επίπεδο και στους δύο άξονες, ανεξάρτητα από το φορτίο. Τέσσερις αισθητήρες ύψους εξασφαλίζουν συνεχή αναγνώριση της απόστασης µεταξύ των αξόνων και του πλαισίου.

Εάν η µονάδα ελέγχου σηµειώνει µια αλλαγή στην καθορισµένη απόσταση, ενεργοποιεί έναν συµπιεστή που εξισορροπεί την πίεση στα εξαρτήµατα του ελατηρίου χρησιµοποιώντας ηλεκτροµαγνητικές βαλβίδες. Μέσα σε λίγα κλάσµατα του δευτερολέπτου, βρίσκεται η καθορισµένη απόσταση.


3. Ενεργητική Ανάρτηση Χρησιµοποιείται κυρίως σε οχήµατα υψηλών προδιαγραφών (Audi Q7, Mercedes Airmatic) και παλαιότερα από την Citroën, µια ενεργητική ανάρτηση επιτρέπει τη ρύθµιση των χαρακτηριστικών της ανάρτησης παρέχοντας ενέργεια πίεσης µέσω αντλίας λαδιού ή αεροσυµπιεστή.

Αυτή η παροχή ενέργειας πίεσης καθιστά δυνατή, για παράδειγµα, τη διατήρηση του πλαισίου οριζόντια, ανεξάρτητα από τη φόρτωση του οχήµατος ή τη φάση επιτάχυνσης, πέδησης ή στροφής του και τη ρύθµιση του ύψους του οχήµατος. Είναι εποµένως, µια προσαρµοστική ανάρτηση µε ευρείες δυνατότητες.


4. Ανάρτηση πολλαπλών συνδέσµων

Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσµων αποτελείται γενικά από πέντε βραχίονες για να εµποδίζει ανεξάρτητα κάθε βαθµό ελευθερίας του τροχού. Μόνο η κατακόρυφη µετατόπιση ελέγχεται από τον αποσβεστήρα. Η ανάπτυξη αυτής της ανάρτησης είναι σχετικά περίπλοκη: οι µη αναρτηµένες µάζες είναι σχετικά µεγάλες και ο όγκος είναι αρκετά µεγάλος.

Πράγµατι, οι αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσµων χρησιµοποιούνται γενικά µόνο τόσο εµπρός όσο και πίσω σε sedans. Μόνο µερικά µοντέλα συµπαγών αυτοκινήτων έχουν ανάρτηση πολλαπλών συνδέσµων και µόνο στο πίσω µέρος (Volkswagen Golf µε περισσότερα από 120 ίππους, Ford Focus).


5. Ανάρτηση διπλού ψαλιδιού Xρησιµοποιείται συνήθως σε αυτοκίνητα αγώνων, σε supercars (Lamborghini Aventador, McLaren 650S) ή σε οχήµατα εκτός δρόµου (Range Rover, Toyota Land Cruiser). Αποτελείται από ένα Άνω Ψαλίδι και ένα Κάτω Ψαλίδι (µε δύο σηµεία προσάρτησης στην πλευρά του πλαισίου και ένα σηµείο προσάρτησης από την πλευρά της πλήµνης) για την καθοδήγηση του τροχού.

Με την ανάρτηση διπλού ψαλιδιού, ο άξονας περιστροφής του τροχού στηρίζεται σε δύο τριγωνικούς βραχίονες και µία ράβδο ζεύξης. Η κατακόρυφη σταθερότητα εξασφαλίζεται από τη δοκό που στηρίζεται στο κάτω τρίγωνο. Το πλεονέκτηµα αυτού του τύπου ανάρτησης είναι το χαµηλό ύψος και το ευρύ πλάτος φόρτωσης, τα οποία επιτρέπουν την υιοθέτηση αναρτήσεων που ευνοούν την «σπορ» συµπεριφορά.

Αυτή η κατασκευή έχει ευεργετική επίδραση στην κίνηση και των τεσσάρων τροχών (4κίνηση), την µετάδοση σηµαντικών κινητήριων δυνάµεων και την οδική πρόσφυση. Η ανάρτηση διπλών τριγώνων είναι πολύ συµπαγής, και µε κατάλληλη ράβδο ζεύξης, αποφεύγει τις υπερβολικές πλευρικές µεταφορές φορτίων. Οι παραλλαγές περιλαµβάνουν την εξαιρετικά συµπαγή διαµήκη ανάρτηση διπλού ψαλιδιού και την πίσω ανάρτηση τραπεζοειδούς βραχίονα.

Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας



35 views0 comments