top of page
Search

Αιτίες βλάβης ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων

Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων θεωρούνται εξαιρετικά στιβαρά και ανθεκτικά, αφού, βέβαια, αποφευχθεί ο λανθασμένος τρόπος οδήγησης ή/και οι βίαιες αλλαγές σχέσεων του κιβωτίου. Ωστόσο, δε γίνεται να αποφευχθούν η αστοχία ενός υλικού και οι φθορές, που προκαλούνται από αυξημένα φορτία, όπως οι διαδρομές στα βουνά ή η συνεχής λειτουργία του αυτοκινήτου ως ρυμουλκού. Αν ένα «κρύο» κιβώτιο ταχυτήτων υποβάλλεται άμεσα σε έντονη πίεση, τότε προκαλείται σε αυτό μεγάλη ζημιά. Το κιβώτιο ταχυτήτων πρέπει πάντα να ζεσταίνεται προτού αντιμετωπίσετε απότομες ανωφέρειες ή κατωφέρειες, ρυμουλκήσετε τροχόσπιτα ή trailer σκαφών. Η βαλβολίνη μπορεί μόνο τότε να επιτύχει τη βέλτιστη λίπανσή της και να αποτρέψει τις φθορές. Όπως και στα χειροκίνητα κιβώτια, η βαλβολίνη εξασφαλίζει τη χαμηλότερη δυνατή τριβή μηχανικών μερών, την επικάθιση σωματιδίων και την προστασία από τη διάβρωση (σκουριά). Αν παραμεληθεί η συντήρηση, αλλά και η αντικατάσταση της βαλβολίνης, θα υπάρξουν μεγαλύτερες τριβές και, συνεπώς, μεγαλύτερες φθορές. Μεμονωμένα εξαρτήματα μπορούν επίσης να θερμανθούν σημαντικά και να προκληθούν ζημιές. Ωστόσο, υπάρχουν επίσης τύποι κιβωτίων, που είναι ευαίσθητοι από την κατασκευή τους. Το Multitronic της Audi, όπως σχεδόν όλα τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, ανήκει σαφώς στην ομάδα των προβληματικών κιβωτίων ταχυτήτων. Παρεμπιπτόντως, τα κιβώτια DSG διατίθενται από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων με διάφορα ονόματα. Για παράδειγμα, η Renault το αποκαλεί "EDC" (Efficient Dual Clutch), στην Porsche ονομάζεται "PDK" (Porsche Doppelkupplung), στη Ford "Powershift" και στην Audi "S Tronic". Σε αυτά τα κιβώτια ταχυτήτων, λοιπόν, η ζημιά από τα 60.000 χιλιόμετρα του αυτοκινήτου και μετά δεν είναι σπάνια. Αλλαγή βαλβολίνης σε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Για να αποφευχθούν ζημιές στο κιβώτιο ταχυτήτων, πρέπει να γίνεται τακτική αλλαγή βαλβολίνης. Αν και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υποστηρίζουν ότι τα αυτόματα συστήματα μετάδοσης δεν απαιτούν συντήρηση και η βαλβολίνη τους διαρκεί εφΆ όρου ζωής, ορισμένα εξαρτήματα υπόκεινται, παρόλΆ αυτά, σε φθορά. Η βαλβολίνη ενός αυτόματου κιβωτίου «γερνά» επίσης, μπορεί να υποστεί μόλυνση, να δεχθεί επικαθήσεις και, ανάλογα με τα χιλιόμετρα, που έχει καλύψει το αυτοκίνητο ή το στιλ οδήγησης, να χάσει σε ιξώδες και λιπαντικές ιδιότητες. Κάτι τέτοιο μπορεί να μειώσει τη διάρκεια ζωής του κιβωτίου. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των βαλβολίνων αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων είναι τα πρόσθετά τους, που τοποθετούνται στο βασικό προϊόν. Για την πληροφόρησή σας, τα υψηλής ποιότητας λιπαντικά κινητήρων εφοδιάζονται κατά ένα πολύ υψηλό ποσοστό με πρόσθετα. Αυτά εξασφαλίζουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αλλά φθείρονται κιόλας με την πάροδο του χρόνου. Επομένως, η αλλαγή βαλβολίνης πρέπει να γίνεται κάθε 80.000 με 100.000 χιλιόμετρα. «Πλύσιμο» κιβωτίου στο αυτόματο σύστημα μετάδοσης Επειδή περίπου το ήμισυ του χρησιμοποιημένης βαλβολίνης παραμένει στο κιβώτιο ταχυτήτων κατά τη διάρκεια των συμβατικών αλλαγών της, πολλές εταιρείες προτείνουν την έκπλυση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Όπως υποδηλώνει το όνομα, ολόκληρο το κιβώτιο ταχυτήτων ξεπλένεται και η παλιά βαλβολίνη αφαιρείται εντελώς. Στη συνέχεια, ανάλογα με το μοντέλο, προστίθενται 4 με 12 λίτρα φρέσκιας βαλβολίνης. Για να διασφαλιστεί ότι δεν παραμένουν υπολείμματα, το ξέπλυμα πραγματοποιείται συχνά υπό υψηλή και σταθερή πίεση. Ωστόσο, αυτό μπορεί να καταστρέψει ευαίσθητα μέρη του κιβωτίου ταχυτήτων, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν σοβαρή ζημιά αργότερα. ΓιΆ αυτό το λόγο, ορισμένες εξειδικευμένες εταιρείες είτε δεν προσφέρουν καθόλου αυτές τις πλύσεις στα κιβώτια ταχυτήτων είτε τις προσφέρουν μόνο σε μια πιο ήπια μορφή, με λιγότερη πίεση. Στην πιο ήπια έκδοση, σχεδόν όλη η παλιά βαλβολίνη αφαιρείται. Ωστόσο, τα ευαίσθητα μέρη δεν υφίστανται ζημιά και η υπόλοιπη παλιά βαλβολίνη αναμειγνύεται τόσο καλά με τη νέα, σε βαθμό που η ποιότητα δεν υποβαθμίζεται. Συμβουλές για τη μακροζωία ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων • Επαρκής βαλβολίνη: Βαλβολίνη, που λείπει ή είναι λάθος τύπου, προκαλεί ζημιές. Αν ο κατασκευαστής δεν ορίζει κάποιο διάστημα για την αλλαγή της, αυτή πρέπει να γίνεται κάθε 80.000 με 100.000 χιλιόμετρα. • Μην το τοποθετείτε κάτω: Αν το χτυπήσετε σκληρά στο έδαφος, το κιβώτιο μπορεί να υποστεί ζημιά. • Προθερμάνετέ το καλά, οδηγώντας: Μην εκθέτετε το κιβώτιο ταχυτήτων σε υψηλά φορτία (οδήγηση σε ανωφέρειες, ρυμούλκηση κτλ.) στο ξεκίνημα της διαδρομής, γιατί αυτό θα οδηγήσει σε φθορές του. Μπορείτε να προσανατολιστείτε εδώ με τη βοήθεια του κινητήρα - όταν αυτός ζεσταθεί, η θερμότητα μεταφέρεται και στο κιβώτιο ταχυτήτων. • Έκπλυση βαλβολίνης: Πολλά προβλήματα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων μπορούν συχνά να επιλυθούν με μια έκπλυση.

Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας.



9,481 views0 comments
bottom of page