top of page
Search

Αλλαγή μπουζί, πότε και πως

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης ή αερίου, για να λειτουργήσουν, απαιτούν την ανάφλεξη του μείγματος αέρα και καυσίμου. Για να γίνει αυτό, στις κεφαλές των κυλίνδρων υπάρχουν οπές στις οποίες τοποθετούνται τα μπουζί. Τα μπουζί του αυτοκινήτου ή αλλιώς σπινθηριστές, ανήκουν στο σύστημα ανάφλεξης του κινητήρα βενζίνης ή αερίου, μαζί με την μπαταρία, τον διακόπτη της ανάφλεξης, τον πολλαπλασιαστή, τις πλατίνες και τον διανομέα (στα μοντέρνα συστήματα στη θέση τους υπάρχει η πλακέτα ηλεκτρονικής ανάφλεξης) και τα μπουζοκαλώδια (καλώδια υψηλής τάσης).


Τι είναι όμως τα μπουζί;

Πρόκειται για μικρά σε μέγεθος αλλά με τεράστια σημασία για τη λειτουργία του κινητήρα του αυτοκινήτου τμήματα. Αποτελούνται από τον αγωγό του κεντρικού ηλεκτροδίου, τη μόνωση, το κέλυφος και τα ηλεκτρόδια. Στο εσωτερικό τους, συνδέονται το κεντρικό ηλεκτρόδιο και ο αγωγός με αγώγιμο υλικό. Η επάνω άκρη τους που προεξέχει από τη μόνωση έχει μια επαφή ή σπείρωμα για να συνδέεται με το καλώδιο υψηλής τάσης (μπουζοκαλώδιο). Από την άλλη πλευρά, υπάρχει σπείρωμα με το οποίο το μπουζί βιδώνεται επάνω στην κεφαλή του κυλίνδρου. Σε εκείνο το άκρο, υπάρχουν δύο ηλεκτρόδια τα οποία έχουν ανάμεσά τους διάκενο.


Πώς λειτουργούν τα μπουζί;

Μόλις το μπουζί λάβει ρεύμα υψηλής τάσης από τον πολλαπλασιαστή στα καινούρια αυτοκίνητα ή το ντιστριμπιτέρ στα παλαιότερα, το ρεύμα περνάει από το κεντρικό ηλεκτρόδιο και αναπτύσσεται μέσα στο διάκενο, προκαλώντας τον σπινθήρα. Ο σπινθήρας με τη σειρά του προκαλεί την ανάφλεξη του μείγματος αέρα-καυσίμου στο θάλαμο καύσης.


Πώς θα καταλάβω ότι είναι φθαρμένα τα μπουζί μου;

Συνήθως, τα μπουζί αλλάζονται με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Σε κάποιες περιπτώσεις, όμως η ανάγκη αντικατάστασής τους γίνεται εμφανής από δυσλειτουργίες του κινητήρα οι οποίες αποτελούν συμπτώματα ύπαρξης χαλασμένων μπουζί. Αν το αυτοκίνητο έχει υψηλότερη από την κανονική, κατανάλωση καυσίμου και το αυτοκίνητο δεν «τραβάει» όπως θα έπρεπε, αν ο κινητήρας παίρνει με δυσκολία μπροστά, αν ο κινητήρας κάνει «σκασίματα», τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να φταίνε τα μπουζί. Ο απλούστερος τρόπος ελέγχου είναι ο λεγόμενος εμπειρικός έλεγχος στα μπουζί τους. Για να γίνει ο εμπειρικός έλεγχος για φθαρμένα μπουζί ,απαιτείται η αφαίρεση του μπουζί από τον κινητήρα και ο οπτικός του έλεγχος. Κοιτάζοντας την πλευρά με το σπείρωμα που εφαρμόζει στην κεφαλή των κυλίνδρων, ελέγχουμε το χρώμα των ηλεκτροδίων και του μονωτή και μαθαίνουμε τόσο την κατάστασή τους, όσο και πιθανές υπάρχουσες βλάβες.

  • Το καφέ, γκρίζο ή χρυσοκίτρινο χρώμα σημαίνει πως τα πάντα λειτουργούν σωστά και τα μπουζί δεν απαιτούν πρόωρη αλλαγή.

  • Οι λευκές επικαθίσεις οφείλονται σε μεγάλη ποσότητα λαδιού στο θάλαμο καύσης ή σε χρήση κακής ποιότητας λαδιού. Τα μπουζί ενδέχεται να απαιτούν πρόωρη αλλαγή.

  • Οι μαύρες επικαθίσεις αιθάλης σημαίνουν πολύ πλούσιο μείγμα ή ζημιές στην ανάφλεξη ή χρήση ιδιαίτερα ψυχρού είδους μπουζί. Τα μπουζί συνήθως απαιτούν αντικατάσταση.

  • Αν τα μπουζί είναι «λαδωμένα», ο κινητήρας έχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα, οπότε πρώτα απαιτείται η επισκευή του και μετά, η αλλαγή των μπουζί.

  • Αν τα ηλεκτρόδια είναι λιωμένα ή έχουν λευκά στίγματα υπάρχει υπερβολικό αβάνς ή ζημιά στο σύστημα ψύξης ή τα μπουζί είναι ιδιαίτερα θερμού είδους. Απαιτείται η αντικατάστασή τους.


Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας



60 views0 comments
bottom of page