top of page
Search

Τα πάντα για το αντιψυκτικό του κινητήρα

Τις κρύες μέρες του Χειμώνα, ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να ελέγξουμε στο αυτοκίνητό μας είναι το αντιψυκτικό του κινητήρα. Εκτός από την προστασία από τον πάγο, το συγκεκριμένο υγρό έχει και άλλες, πολύτιμες ιδιότητες, τις οποίες πρέπει να γνωρίζουμε.


Η διαδικασία ελέγχου του ψυκτικού υγρού

Πώς ελέγχουμε το ψυκτικό υγρό Το ψυκτικό υγρό πρέπει να ελέγχεται συχνά και όχι μόνο κατά την χειμερινή περίοδο. Καλό είναι να ελέγχουμε την στάθμη μία φορά το μήνα, και τις αντιψυκτική προστασία δύο φορές το χρόνο. Το τεστ γίνεται με τον κινητήρα σβηστό και εντελώς κρύο. Έλεγχος στάθμης Μέσα στο χώρο του κινητήρα υπάρχει το δοχείο διαστολής του ψυκτικού υγρού, το οποίο έχει 2 βαθμονομήσεις, MIN και MAX. Η στάθμη θα πρέπει πάντα να βρίσκεται ανάμεσα σε αυτά τα σημεία. Σε περίπτωση που είναι χαμηλότερη από το minimum, το υγρό χρειάζεται οπωσδήποτε συμπλήρωμα. Κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό: Ποτέ δεν ανοίγουμε το κύκλωμα ψύξης όταν ο κινητήρας (και συνεπώς το υγρό) είναι ζεστός, αφού υπάρχει μεγάλος κίνδυνος σοβαρών εγκαυμάτων στα χέρια και το πρόσωπο! Έλεγχος αντιψυκτικής προστασίας Ο έλεγχος της προστασίας που παρέχει το αντιψυκτικό μπορεί να γίνει με τη βοήθεια μίας συσκευής η οποία τοποθετείται μέσα στο υγρό και δείχνει τη θερμοκρασία πήξης του. Σε περίπτωση που αυτή είναι μεγαλύτερη των -20 βαθμών, πρέπει να προσθέσουμε περισσότερο αντιψυκτικό. Συμπλήρωμα αντιψυκτικού Στην περίπτωση που χρειάζεται να συμπληρώσουμε αντιψυκτικό, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Καταρχάς, δεν χρησιμοποιούμε οποιοδήποτε προϊόν, αλλά αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής. Αυτό συμβαίνει επειδή τα διάφορα αντιψυκτικά περιέχουν προσθήκες που είναι κατάλληλες για συγκεκριμένα κυκλώματα ψύξης, τα οποία μπορεί να διαφέρουν από αυτά που διαθέτει το αυτοκίνητό μας. Εκτός αυτού, σε περίπτωση που συμπληρώσουμε διαφορετικό υγρό από αυτό που βρίσκεται ήδη στο κύκλωμα, ενδέχεται να προκληθεί αντίδραση, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την φραγή των μικρών αγωγών στο ψυγείο και το μοτέρ. Αν πρέπει οπωσδήποτε να συμπληρώσουμε υγρό, αλλά δεν έχουμε το κατάλληλο προϊόν, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε νερό. Παρόλο που ο κατασκευαστής αναφέρει πως χρειάζεται μόνο απιονισμένο νερό, κάνει και αυτό της βρύσης. Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι πως το κύκλωμα ψύξης είναι κλειστό. Με την πάροδο του χρόνου, ενδέχεται να χαθούν μικρές ποσότητες του ψυκτικού υγρού μέσω διαδικασιών όπως η διάχυση ή η εξάτμιση από τις σωληνώσεις. Αν η στάθμη πέφτει συχνά, αυτό σημαίνει πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα, και θα πρέπει να επισκεφθούμε άμεσα το συνεργείο. Πόσο συχνά χρειάζεται αντικατάσταση το ψυκτικό υγρό; Αρκετοί κατασκευαστές προτείνουν αντικατάσταση του ψυκτικού υγρού ανά 50.000km, ενώ άλλοι αναφέρουν ακόμα μεγαλύτερο διάστημα. Ένας άγνωστος κίνδυνος είναι πως με την πάροδο του χρόνου, δημιουργούνται φυσαλίδες στο υγρό. Αν αυτές σπάσουν, ενδέχεται να προκαλέσουν ζημιά στα μεταλλικά τοιχώματα του ψυγείου και την πλαστική φτερωτή της αντλίας νερού. Για αυτό το λόγο, πολλοί μηχανικοί συνιστούν την αλλαγή του ψυκτικού υγρού κάθε 3 χρόνια, ασχέτως των συμβουλών του κατασκευαστή. Ας μην ξεχνάμε το υγρό των υαλοκαθαριστήρων! Η προστασία από τον πάγο είναι επίσης σημαντική για το υγρό των υαλοκαθαριστήρων και τις σωληνώσεις που καταλήγουν στις πιτσιλίθρες, αφού ελλοχεύει και εκεί ο κίνδυνος πρόκλησης ζημιάς. Υπάρχουν ειδικά καθαριστικά για χειμερινή χρήση, τα οποία δεν επιτρέπουν στο νερό να παγώσει. Αυτά είναι διαθέσιμα είτε συμπυκνωμένα, είτε έτοιμα προς χρήση. Το Φθινόπωρο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το θερινό καθαριστικό μέχρι να τελειώσει, και έπειτα να γεμίσουμε το δοχείο με το χειμερινό.


Συχνές ερωτήσεις για το αντιψυκτικό

Πού μπαίνει το αντιψυκτικό; Από που θα το συμπληρώσω; Το αντιψυκτικό μπαίνει στο δοχείο ψυκτικού υγρού του κινητήρα. Συνήθως αυτό είναι διάφανο ή λευκού χρώματος, και αναγράφει σύμβολα επικινδυνότητας εγκαυμάτων. Προσοχή! Δεν το ανοίγουμε ποτέ όταν ο κινητήρας είναι ακόμα ζεστός! Πώς αναμιγνύεται το αντιψυκτικό; Το αντιψυκτικό αναμιγνύεται με νερό. Μία γενική αναλογία νερού:αντιψυκτικού είναι 50:50 ή 60:40. Συνήθως η δοσολογία αναγράφεται στο μπουκαλάκι του υγρού. Υπάρχουν επίσης προϊόντα έτοιμα προς χρήση, τα οποία περιέχουν ήδη νερό μέσα. Μπορούμε να ελέγξουμε την προστασία του μείγματος με την συσκευή που αναφέραμε πιο πάνω, και να συμπληρώσουμε αν χρειάζεται. Σημαντικό: Αν γεμίσουμε το κύκλωμα μόνο με αντιψυκτικό, δεν θα έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα, αφού χρειάζεται νερό προκειμένου αυτό να αποκτήσει όλες τις ιδιότητές του. Τι γίνεται εάν κάνω πολύ ισχυρή την αναλογία του αντιψυκτικού; Αν ρίξουμε υπερβολικά πολύ αντιψυκτικό (όσον αφορά την αναλογία), τότε το υγρό στο κύκλωμα αποκτά μικρότερη θερμοχωρητικότητα, αφού συγκρατεί λιγότερη θερμότητα ανά όγκο. Πιο απλά, το μείγμα, περνώντας μέσα από τον καυτό κινητήρα, δεν απορροφά όση «ζέστη» πρέπει, και έτσι το μοτέρ θα αρχίσει να υπερθερμαίνεται. Πού να πετάξω το παλιό αντιψυκτικό; Όπως και τα υπόλοιπα υγρά και λιπαντικά που χρησιμοποιούμε στο αυτοκίνητο, έτσι και το ψυκτικό είναι ιδιαίτερα τοξικό, για αυτό το λόγο τα θεωρούμε επικίνδυνα απόβλητα και σε καμία περίπτωση δεν τα χύνουμε στο έδαφος ή στην αποχέτευση. Πρέπει πάντα να συλλέγουμε τα παλιά ή περισσευούμενα υγρά σε ένα κατάλληλο δοχείο, και να τα πηγαίνουμε σε κάποιο συνεργείο ή ένα τοπικό σημείο περισυλλογής. Να βάλω μόνο νερό στο ψυγείο; Τι πειράζει; Σε περίπτωση ανάγκης, μπορούμε να βάλουμε νερό στο κύκλωμα ψύξης, αλλά πρέπει το συντομότερο δυνατόν να συμπληρώσουμε αντιψυκτικό έτσι ώστε το κύκλωμα να αποκτήσει όχι μόνο προστασία από τον πάγο, αλλά και τις λιπαντικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες που χρειάζονται για την μακροπρόθεσμα εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα. Το αυτοκίνητο «ανεβάζει θερμοκρασία»! Τι να κάνω; Στην περίπτωση που ο κινητήρας υπερθερμαίνεται, θα το δούμε στο αντίστοιχο όργανο, ή, εάν αυτό δεν υπάρχει, θα ανάψει η ένδειξη στο καντράν. Τότε πρέπει να σταματήσουμε όσο πιο άμεσα γίνεται. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, ανάβουμε το καλοριφέρ στο ζεστό και στην μεγαλύτερη ένταση. Αυτό θα διώξει λίγη από τη θερμότητα που βρίσκεται στον κινητήρα και θα τη φέρει στην καμπίνα, αποφορτίζοντας ελαφρώς το κύκλωμα ψύξης. Όταν σταματήσουμε το αυτοκίνητο, σβήνουμε τον κινητήρα. Αν ακούμε ατμό να βγαίνει από την τάπα του ψυγείου, δεν ανοίγουμε ακόμα το καπό, μιας και υπάρχει ο κίνδυνος εγκαύματος. Μόλις σταματήσει να βγαίνει ατμός (ή αν δεν βγήκε ποτέ), τότε ανοίγουμε το καπό, και αφήνουμε τον κινητήρα να κρυώσει. Αφού γίνει αυτό, συμπληρώνουμε ψυκτικό υγρό αν λείπει. Σε περίπτωση που δεν έχουμε διαθέσιμο, μπορούμε να βάλουμε απλό νερό. Έπειτα, βάζουμε ξανά εμπρός, και παρατηρούμε το όργανο. Αν ο δείκτης θερμοκρασίας είναι στα φυσιολογικά επίπεδα (ή αν έσβησε η προειδοποιητική λυχνία), τότε σιγά και προσεκτικά συνεχίζουμε την πορεία μας, και επισκεπτόμαστε το συνεργείο το συντομότερο δυνατόν.

Στη NM CarService γνωρίζουμε την αγάπη σας για τον τετράτροχο φίλο σας και φροντίζουμε για αυτόν. Τηλεφωνήστε σήμερα κιόλας στο 210 8044295 για να κλείσετε ένα ραντεβού για ένα πλήρη δωρεάν έλεγχο της κατάστασης του αυτοκίνητου σας ή χρησιμοποιήστε την επιλογή για online ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα μας. . Επωφεληθείτε από τις μοναδικές προσφορές μας και εξασφαλίστε υγεία και μακροζωία στο όχημά σας



9,763 views0 comments
bottom of page